Alla inlägg under mars 2016

Av ohejdat - 15 mars 2016 11:04


Tror Dante och lagotton Zingo tävlade i vem som kunde bli lerigast. Trevlig matte som kände en Barbetuppfödare.

Av ohejdat - 15 mars 2016 11:00


Dubbla lila är en nyhet för mig. Gula och röda har jag sett förut.

Av ohejdat - 14 mars 2016 22:17


Gissar att vägen hem för Halvan Segersäll måste kännas kort.

Av ohejdat - 14 mars 2016 20:23


Alltså Halvan är förstås i Stockholm för att se till att Djurgården slår Brynäs i avgörande match. Ohejdat hjärnstillestånd.
Så här ligger det till efter första perioden:

Av ohejdat - 14 mars 2016 20:00


Hussehalvan är i Örebro för att ge Järnkaminerna det sista avgörande stödet i ishockeyn.

Själv sitter jag i köket och luktar svett och klunkar ett glas Sauvignon Blanc. Eller ja; stinker svett och dricker glas nummer två. Har haft åttiotaggardag idag istället för som vanligt på tisdagar. Farbror Fönsterputsaren skulle komma. Då ska fönstren röjas av; gardiner åt sidan, soffor och bord ut och bort med alla krukväxter och annat pynt på fönsterbrädorna.

Men först var jag och fyllde på deras godisförråd; tre lådor rödvin, vi talar inte boxar nu, utan 3 kartonger á 12 flaskor, dessutom en låda whiskey och en låda vermouth åsså sex helrör Absolut på det. Det ska räcka drygt en månad. Hoppas jag. 66 flaskor allt som allt. Det är tur de kör på budgetvarianten av sorterna. När det gäller vinet är det definitivt rättfärdigat eftersom Ma häller i en stor sked socker och en skvätt vatten i varje glas hon dricker. Även när jag bjuder på bättre årgångsvin.

Sen storhandlade jag mat och andra förnödenheter till dem. De har en lokal liten dyr-Ica som de handlar hos på veckobasis, men nu fick jag lov att fara till budgetaffären (min egen veckobutik) och bunkra. När prisskillnaden är minst två spänn per liter mjölk så känns det rätt bra.

Man tror man kan sin butik som sin egen ficka eftersom man besökt den säkert hundra gånger det senaste året.
Men se, det gör man inte, man hittar sina egna prylar, men inte när man går med nån annans inköpslista;
Hermesetas?
Rödavinbärsgelé?
Inlagda mandarinklyftor?
Smaksatt filmjölk?
Tepåsar?
Kardemummaskorpor?
Lunchkorv?
Engångsrakhyvlar?
Pulvermos?
Jag får flänga fram och tillbaka mellan hyllorna och leta. Till slut är vagnen fylld och listan avbockad. Glömde dock schalottenlöksfond, trots att jag vet precis var den står, för just den förekommer på min egna lista.

Förresten så har tydligen Halvan ägnat lunchen idag åt att boka resa till Tokyo efter påsk.
Ska det bli kul?
Nä.
...
För det ska bli skitkul, helt fantastiskt, vansinnigt roligt. Min favoritstad.

Av ohejdat - 14 mars 2016 10:33


Det tog en stund innan de kom på hur de skulle leka; euroasiern Troja och Dante.
Sen fick jag spola bort typ ett kilo lera ur pälsen.

Av ohejdat - 14 mars 2016 08:26


Vad jag vet så finns bara en barbet till här i vår lilla stad. Det finns väl ungefär 250 i Sverige numera. Men vi är två barbetmattar med väldigt olika inställning till utbyte. Jag blir glad när jag får syn på dem, men det blir inte hon; ser alltid besvärad ut och vill inte ens stanna till så de får hälsa.
Kan det bero på att Dante slog den andre på den internationella utställningen?

Tur du har andra polare Dante.

Av ohejdat - 13 mars 2016 16:53


Här var det grå kalufser överallt man såg. Och det är faktiskt inte Pensionärernas RiksOrganisations årsmöte. Vi tror att det kanske finns tre personer i salen som är yngre än vi.

Det är inte lätt att hitta en förening när man passerat femtio som man faktiskt sänker medelåldern i när man går med.
Här gick det alldeles utmärkt. Det är vänföreningen till Glosoppestans konstmuseum som har årsmöte. Jag fick medlemskap av Halvan i julklapp. Det är ett riktigt fint museum med en fantastisk samling svensk nutidskonst och ofta väldigt spännande tillfälliga utställningar. En tröst ihop med ostaffären då.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards