Alla inlägg under mars 2016

Av ohejdat - 25 mars 2016 17:45


Ikväll blir det hälleflundra bakad på lågtemp.
Satte först på smör på långsam bryning och tvärglömde sen alla köksbestyr medan jag spelade Candy Crush i vardagsrummet (nivå 31 nu).
Blev räddad av min näsa och så nära bränt har nog aldrig brynt smör varit förut.
Ska pröva Systembolagets nyaste budgetchampagne till: A Viot & Fils.
Återkommer med ett omdöme. Lite cool logga iaf.

Av ohejdat - 25 mars 2016 14:10


Ja, jag inser att det blir väldigt tjatigt med dessa återkommande bilder på min badpojke.
Men kolla in svanskroken han kör med i böljan den grå.
Förut har jag tänkt att den beror på att han blir så uppspelt av att va i vatten.
Men idag vid sjön drabbades jag av en övertygande rimlig insikt:
Han vill förstås inte blöta ner signalfanans lurv.

Av ohejdat - 25 mars 2016 14:01


Ni vet hur mycket bättre en bra fotbollsmatch kan bli med rätt expertkommentator. Typ Glenn Strömberg istället för Bosse Hansson.

Här pågår altanbygge hos grannarna, herrn i det husets händiga pappa håller i såg och borrmaskin. Plintarna är nergrävda och bärlinan just fästad vid huset.
Halvan sitter på första bänk vid sin dator bakom så där lite lagom fällda persienner:
-Vad tätt han sätter skruven, 60-60, det behövs inte, det räcker med plintavstånd längs bärlinan.
-De ska nog sätta balkskor för annars blir det för högt för bärlinan ligger i liv med fasadteglet.
-Borde de inte gräva ur mer, ska de inte ta bort trappan först?
-...
-...

Halvan är onekligen kung av altanbyggande; först en på hans radhus, sen en liten vid min kolonistuga, sedan en på vårt förra hus i Göteborg och till sist en här som löper runt huset på tre sidor så man kan skutta runt i strumplästen.

Av ohejdat - 25 mars 2016 09:00

Av ohejdat - 24 mars 2016 22:15


Halvan är ju konsult på sin arbetsplats. Det betyder att han gött sina kollegor med kilovis av godis hela påskveckan och det har gått åt som filéputs i Dantes matskål.

Men nougatäggen var visst inget vidare.
Jag tog hem dem sa Halvan; ifall det kommer några påskkärringar.

Jomenvisst, jag vet nog var man stöter på dom där nougatkäkande käringarna; i spegeln.

Av ohejdat - 24 mars 2016 15:49


Visst är det så med en del nyheter?; att det ligger en hund begraven i dem nånstans?
Hon har ett något större taxikonto än jag har, det är ett som är säkert.

Av ohejdat - 24 mars 2016 14:30


Ibland har vi tur. Idag fick Dante agera lekfarbror till Huskeyvalpen Milo. Fyra månader full av bus och mod blandat med en viss förskräckelse.

Jag blir alldeles varm om hjärtat när jag ser hur schysst han leker med den lilla killen. Låter honom klättra, klänga och nafsa. Synd att jag inte filmade.

Sen såg Dante ut som en vandrande komposthög med pälsen full av löv och toktörstig. Det är dags att börja bära med sig vatten.

Av ohejdat - 24 mars 2016 09:15


Idag borde man väl blogga från kvasten, det borde duga med svart hund istället för katt bakpå.

Jag har istället gått ut hårt och tidigt på hemmaplan. Halvan har fått veckans sista ägg med till jobbet, jag har bundit upp och brynt åttiotaggarnas lammstek och kört in den i ugnen med iGrilltermometern. Den mackapären är lite för avancerad för mig, med en app skulle Dante och jag få larm i skogen, men man måste nog läsa bruksanvisningen först. Sen har jag kokat rödvinssås och fixat ett-två-trelag till strömmingen.
Nu till affären.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards