Direktlänk till inlägg 19 september 2015

Kan du inte tala?

Av ohejdat - 19 september 2015 12:06

Önskar grabben kunde säga hur han känner sig där han hänger på hallmattan. Jag fotar det fult ihopsydda snittet varje dag för att se om det svullnar eller börjar ändra sig på annat vis. Vem vet vad tomten kan ha glömt kvar i buken. Men det är bilder jag besparar er. Tycker han ser lite ledsen och hängig ut. Men gör inga ansatser att sköta såret själv. Han är glad, energisk och aktiv ute, dricker och äter gärna, magen verkar dock vara i olag, vilket det stod på bipacksedeln att den skulle/kunde bli av de smärtstillande dropparna han får av mig varje morgon.

Nyss drog han nyss i sig allt löst på och i ett köttigt märgben, det gör väl inte en hund som inte mår bra?

 
 
Victoria

Victoria

19 september 2015 19:02

Du märker direkt om något är vajsing med honom. Ingen annan än en mamma kan märka det. :) Men eftersom jag är ett hundhöns så kan man ju säga att det är god regel att en hund som är glad och äter och dricker som vanligt har ett fullkomligt opåverkat allmäntillstånd. Men jag LIDER med honom fortfarande pga skitdum veterinär. Pussa honom på näsan från mig.

Och du, nästan alla hundar blir ganska risiga i kistan av smärtstillande. Ofrånkomligt. Servera gärna med Zoolac eller Canikur eller be en annan veterinär att skriva ut lite bättre probiotika. Min ena tik fick alltid alltid tarminfektion och bajsade blod av smärtstillande, snacka om pest- eller kolerasituation.

http://www.fitterbittan.se

ohejdat

20 september 2015 00:16

Ikväll har han varit valpsprallig och hoppat å skuttat å bitit i kopplet å nafsat i brallan; redgredierar de när testosteronet försvinner? Tänkte ge sista dosen smärtstillande imorgon och sedan se om soppa kan bli kårrv igen ;-).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards