Direktlänk till inlägg 7 september 2015

Vikttjat, 26 dagar kvar.

Av ohejdat - 7 september 2015 11:21

Den här helgen har inneburit två middagar i andras regi, i fredags var vi hembjudna till Halvans mamma på födelsedagsmiddag: oxfilé med potatisgratäng och sallad, åsså en redig bit frukttårta på det. Halvan gjorde ett flertal djupdykningar i godisskålen medan jag slet med tårtbiten. Sedan handlade han godis och chips enligt "korkenärurprincipen" på vägen hem, fast han ska ha credd för att det barablev en liten chipspåse och en liten jappliknande bit. Det blev därför dessa onyttigheter till en flaska champagne och en konjaksslurk framför teven. Inte bra.

På lördagen blev det bortamiddag igen på kräftor, kantarellröra på knäcke, älgkalvsytterfilé med klyftpotatis och bearnaise, till efterrätt ett äpple med pecannötsfyllning. Jag drack en alkoholfri öl och ett glas zinfandel eftersom jag körde, Halvan fick i sig rätt mycket mer.

Igår söndag blev det varsin ostgratinerad skinkskiva till brunch, lite mascarpone med kanel till kaffet och middag på varsin alldeles för länge infryst oxfilébit (frysen är verkligen inget bra ställe för kött o fisk). Men med en massa färskstekta kantareller till. Halvan fick premiäräpplet från vår trädgård bakat med kanel till efterrätt och jag åt en bit fisluktande ost från Bretagne, typ Reblouchon (här är jag helt ute å cyklar i stavningsdiket.

Så nu har jag struntat i att väga mig, tänkte kliva på den sanningssägande apparaten igen på onsdag, då borde kroppen gjort sig av med lite av helgens onödiga dumheter.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards