Direktlänk till inlägg 2 september 2015

Vikttjat 30; platå.

Av ohejdat - 2 september 2015 18:36

Väntar fortfarande på att få göra mig av med det tolfte smörpaketet. Händer inte mycket på vågen nu, fast jag slet å kånkade all sprit och storhandlade mat åt åttiotaggarna igår och idag har jag börjat riva badrummet.

Äter väl för mycket av trädgårdens alla körsbärstomater som tycks mogna nu nu NU. Igår var det räkmacka till middag; ägg o räkor o dill o hemslagen majo på oopsies. I förrgår entrecôte med hemslagen bea. I förrförrgår italienska musslor till förrätt och kycklingvingar till huvudrätt. Italienska gör man som moules mariniere; fast med tomat, vitlök, persilja och olivolja. Skulle gärna äta musslor flera dagar i veckan, klantigt att inte passa på att skramla med skalen när Halvan är borta för det är inte hans paradrätt precis. Ikväll blir det moussaka; förgrillad aubergine täckt av köttfärssås kryddad med kryddpeppar och kanel och toppad med ostsås. Står i ugnen och ser farligt färdig ut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards