Alla inlägg under april 2015

Av ohejdat - 27 april 2015 09:43

Bild nummer två är tagen vid skogsdammen; det är en liten svart huggorm som egentligen inte ville bli fotograferad medan Dante som vanligt inte märkte nåt, utan betade lite gott primörgräs.

Bild nummer ett är Dante på bänken vid dammen, sitter man så fint trots knipor och sothöns i vattnet får man förstås en bit lever.

Av ohejdat - 27 april 2015 07:53

Känner att jag vaknat på fel sida idag. Lite måndagsmorgonilsken när jag mobilsurfar; trött på Aftonbladets meningslösa tittainochsehurvisitterochlekerTV-redaktion och kommenterar meningslösheter och retar mig på Facebookbilder på blöjtårtor, sånt gillar jag lika mycket som scrapbooking.

Av ohejdat - 26 april 2015 12:40

Tipspromenad och rastgård. Vi gick säsongens sista tipspromenad och gissade på sälungar, mygglarver och gulsippa. Det är lite illusoriskt det här med en stadsnära skog, även om den är naturreservatsklassad, när man återkommande hör glassbilens trudelutt överrösta lövsångare och bofink. Sedan hade Dante det lite tråkigt i sin ensamhet i skuggan i rastgården. Han försökte leka med husse som hade finjackan på sig, så det föll inte i god jord.
Nu ska husse bygga ett pumphus av virket matte släpat ner från vinden.
Jag ska ta upp kampen mot maskrosorna. Dante ska chilla.

Av ohejdat - 26 april 2015 09:28

Den här killen gör det minst lika bra som Madonna. Liggande. Fast jag lyckas inte fota det så bra.

Av ohejdat - 25 april 2015 18:10

Matte ligger under en filt i soffan efter lördagslångpromenaden. Husse snarkar i sängen till sin ljudbok.

Idag har vi haft framgång med träningen "hund blir inte tokig när en flockmedlem försvinner en liten stund": jag har kunnat köpa både Bamyl på Apoteket och Brillat Savarin i ostaffären, utan att det låter som en hysterisk valp med ovanligt generösa röstresurser väntar utanför butiken. Lite gläfs men en klar förbättring.

Sedan stannade vi på en trädgårdscafé och delade en glass, provade en ny smak: gran. Den hade tillverkaren Sänkdalen fegat ur på. Man kunde knappt ana de hartsiga smakerna. Deras äpple&kanel fick dock klart godkänt av Halvan.

Nu ska jag laga torskrygg.

Av ohejdat - 24 april 2015 23:08

Två killar, en sysselsättning.

Av ohejdat - 24 april 2015 16:05

Förresten; nyckeln låg på golvet ihop med kopplet hemmavid. Puh!

Av ohejdat - 24 april 2015 16:00

En skiva lammstek instoppad i Kongen ger sysselsättning medan matte fredagsdammsuger.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards