Direktlänk till inlägg 27 april 2015

Fortsatt ormvarning

Av ohejdat - 27 april 2015 09:43

Bild nummer två är tagen vid skogsdammen; det är en liten svart huggorm som egentligen inte ville bli fotograferad medan Dante som vanligt inte märkte nåt, utan betade lite gott primörgräs.

Bild nummer ett är Dante på bänken vid dammen, sitter man så fint trots knipor och sothöns i vattnet får man förstås en bit lever.

 
 
Ingen bild

Humlan

27 april 2015 10:21

Jag hade nog suttit fint uppe på bänken som Dante om det hade varit ormar i närheten. (Och då menar jag med fötterna uppe på sitsen.) Jag är löjligt rädd för ormar!

ohejdat

27 april 2015 11:18

Fast det är ju faktiskt inte löjligt att vara rädd för dem, de är ju de farligaste djuren vi har runt omkring oss. Fast det är rätt ovanligt att bli huggormsbiten som människa om man står och går med skorna på. Har dock hört om en kille som blev biten i knät när han var ute i skogen med flickvännen ;-) hade visst lite svårt att förklara hur det gått till...
Tycker det är mer orm än vanligt i år, kan det bero på en mild vinter efter en varm sommar? Mycket möss att äta?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards