Alla inlägg under april 2014

Av ohejdat - 17 april 2014 15:00

Vissa små blomsterarrangemang undrar man vem de tänkt på som kundkrets. I det här fallet så vet jag nu: min mamsing.

Av ohejdat - 17 april 2014 14:55

Om du facebookar och gillar hundar: www.facebook.com/offtheleashdailydogcartoons
Jag kan lägga till att vår hund även hjälper till med beskärningen, igår åt han upp hela rabarberknoppen och bet av några kvistar i avenbokshäcken.

Av ohejdat - 17 april 2014 09:17

Tvättar dörrmatta. Nu gäller det att knäcka koden: aha, vi ska gå ut, lika bra att passa att kissa lite före så slipper man leta efter nåt bra ställe ute. Hänt tre gånger på raken nu.
Framgång ute: vågade leka lite med en liten blandis med tratt.

Av ohejdat - 16 april 2014 22:39

Börjar tro han är lite knäpp; ligga på kablar, stativ och fotskrapor. Idag blev jag förtvivlad när han plötsligt lyckades köra ner sin lilla tunga i min kopp med nybryggt hett kaffe, men han skakade bara lite på skallen och fortsatte att gnaga på sitt tuggben. Men om en hund skäller på avstånd då åker svansen in mellan benen och han retirerar raskt till mina fötter. Vi får fixa en fyrbent kompis till Dante. Nu sover han under mitt sängbord med huvet på ett grenuttag. Vi var på handelsträdgården och köpte ägg och alla ville hälsa, men han ville inte hälsa på nån. Antar att det kommer en tid när det hoppas upp på främmande byxben med skitiga tassar, då man längtar tillbaka till den här reserverade fasen.

Av ohejdat - 16 april 2014 16:44

Min gamla mamma, en ena av åttiotaggarna alltså, tror visst att hon fortfarande bestämmer över sin yngsta dotter. Nu har hon bestämt att min syster, hennes äldsta dotter, som hon definitivt fortfarande bestämmer över (ja; vi har båda fyllt 50) ska komma hem till oss i påsk med sin både allmänt och särskilt otrevlige särbo. Halvan vägrar, jag med, man bestämmer väl ändå vilka man bjuder in till sitt eget hem va? Får reda ut det där imorgon när jag och Dante ska på städuppdrag hos åttiotaggarna.

Av ohejdat - 16 april 2014 09:25

Hård huvudkudde. Det finns dynor o kuddar o filtar. Men det här är en hård kille. Själv skulle jag gärna krypa till kojs en stund. Lyckades inte somna mellan nattrastningarna. Nytt på valpmenyn är mina byxben. Halvan undrade imorse om jag ville lägga ut Dante på Blocket.

Av ohejdat - 15 april 2014 22:36

Svårtolkad bild: men det är min lilla bil mittemot Halvans stora, med båda huvarna uppfällda. Hade lyckats ladda ur batteriet i hans genom att inte ha smällt igen bakluckan ordentligt; belysningen hade dragit ur batteriet. Fick låna startkablar av snälla grannar.

Av ohejdat - 15 april 2014 10:08

Hade tänkt dammsuga innan husse kommer hem i eftermiddag. Nu kan jag dra runt den utan att ha startat den, låta den stå och brumma och leka intill, låta Dante hoppa hinderbana över slangen och gnaga lite på möbelborsten. Men än är den lite läskig när den brummar och far runt, absolut roligaste städhjälpmedlet är en neongrön våt microtrasa, det finns inget roligare att ha dragkamp om. Funderar på om Dante och jag ska öppna städfirma ihop.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards