Alla inlägg den 2 april 2014

Av ohejdat - 2 april 2014 16:54

Ringde en bilskrot i Närke belägen invid Hällabrottet, den stora högen vid Kumla och fick prata med en trevlig närking som iiade preciis som en närking ska. Skulle nämligen beställa en bildel till åttiotaggarnas rishög. Den som de inte borde framföra mer för de är lika skraltiga själva. Och närkingen kom loss o tyckte jag var en hygglig kvinna som försökte hjälpa farsgubben med bilen och undra vad jag jobba med och kom fram till att jag måste va händi eftersom jag renoverade ett hus och sen kom han in på åttiotaggare i allmänhet och hans farsa i synnerhet och när det var dags för han å syrran att ta bilen ifrån farsan och att farsans kärring som minsann inte va hans mor inte skjutsade fast han snällt skjutsat runt henne i tjugofem år, för han va nykterist å det var sannerligen inte hon, han fick ta färdtjänsten istället. Och morsan hanses dog när han var sexton men han var alldeles nygift sedan fjorton dagar. Och grabben hans hade ordnat helikopterfärd till Örebro slott till vigseln.....
Ja oj, om Torgny Lindgren inte varit ifrån Västerbotten så hade han varit från Närke. Här finns berättelser nedgrävda i alunslaggen.

Av ohejdat - 2 april 2014 13:56

Det här är stans, kanske landets godaste kardemummabulle. Jag har köpt en endaste till åttiotaggarna att dela på när de kommer hit på kaffe i eftermiddag. Ingen till mig och ingen till Halvan som kommer att gny som en hundvalp när han ser fotot.

Av ohejdat - 2 april 2014 12:40

Gottåblandat från en viss butik. Nu kan jag inte slarva bort presentkortet längre.

Av ohejdat - 2 april 2014 11:32

Klar. Har gjort en fet miss så vi måste betala tillbaka en massa rot-avdrag, Halvan är med rätta väldigt irriterad på mig och med all rätt för detta borde jag behärska yrkesmässigt. Fan. Försöker komma på hur jag ska gottgöra honom.

Av ohejdat - 2 april 2014 09:14

En solig, krispig, frostnupen morgon med klarblå himmel. Då vill man ju bara sätta igång. Full av inspiration. Rätt inramning så att säga. Att deklarera menar jag förstås. Jättekul. Kryddat med K5 och K10. Hurra.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards