Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Allt jag ville var att köpa en backspegel.

Av ohejdat - 2 april 2014 16:54

Ringde en bilskrot i Närke belägen invid Hällabrottet, den stora högen vid Kumla och fick prata med en trevlig närking som iiade preciis som en närking ska. Skulle nämligen beställa en bildel till åttiotaggarnas rishög. Den som de inte borde framföra mer för de är lika skraltiga själva. Och närkingen kom loss o tyckte jag var en hygglig kvinna som försökte hjälpa farsgubben med bilen och undra vad jag jobba med och kom fram till att jag måste va händi eftersom jag renoverade ett hus och sen kom han in på åttiotaggare i allmänhet och hans farsa i synnerhet och när det var dags för han å syrran att ta bilen ifrån farsan och att farsans kärring som minsann inte va hans mor inte skjutsade fast han snällt skjutsat runt henne i tjugofem år, för han va nykterist å det var sannerligen inte hon, han fick ta färdtjänsten istället. Och morsan hanses dog när han var sexton men han var alldeles nygift sedan fjorton dagar. Och grabben hans hade ordnat helikopterfärd till Örebro slott till vigseln.....
Ja oj, om Torgny Lindgren inte varit ifrån Västerbotten så hade han varit från Närke. Här finns berättelser nedgrävda i alunslaggen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards