Alla inlägg den 14 augusti 2016

Av ohejdat - 14 augusti 2016 18:46


Glor på OS-golf och en trött hund.
Fortfarande mosig efter kräftskivan.
Vi härjade på verandan fram till klockan två. Halvan fixade goda Singapore Sling före och Irish Coffee efter och däremellan intogs öl och snaps till de bamsiga kräftorna. Och avslutningsvis GT till damerna och whisky till herrarna, så jag borde nog egentligen ha mer ont i håret än jag faktiskt har.

Halvan har ett underligt sätt att utöva värdskap på, hans normalt ganska buffliga sidor förstärks flera hundra procent; skäller ut Fru Martini som råkat ställa sin medhavda cheesecake på köksbänken just där han ska blanda drinkar, hutar åt mig under drinkblandandet för att jag pratar så han inte kan hålla koll på ingredienserna. Vägrar föreslagen brödkorg. Pratar om färgen på sin skit när han ätit blåbär medan vi äter efterrätt. Gnäller när jag vill sjunga en snapsvisa, ironiserar över Herr Martinis storlek på whiskyn. Och blev råförbannad innan gästerna kom för att jag hade mage att kritisera att han inte förberett skivan mera medan jag varit på jobbet från kvart över sju på morgonen till kvart i fyra på eftermiddagen och ändå fick ta tag i dukningen.
Det är ledsamt när Fru Martini hänger med ut i köket och passar på att fråga mig hur jag står ut och är han alltid så där mot dig? Och; så skulle jag aldrig acceptera att Herr Martini behandlade mig.
Nu är han och kollar på sitt Djurgården, bara att hoppas att de klarar att ge Elfsborg ordentligt med däng, det brukar vara en humörhöjare.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards