Alla inlägg den 4 augusti 2016

Av ohejdat - 4 augusti 2016 14:54


Igår hade vi besök i butiken, lika ovälkommet som musen under diskhon tvättstugan:
Proffstjuvar av utländsk härkomst med en förmodad beställningslista. Jag tror min tjuvradar faktiskt fortfarande funkar sedan jag som ung jobbade på häktet i Göteborg. Och igår gav den utslag på en pimpinett ung dam med en i sammanhanget mycket praktisk ovanligt stor handväska, samt en kille iklädd en stor och vid parkas. Hon svarade mycket undvikande när jag erbjöd hjälp och hans huvud snurrade som på en surikat på andra sidan hyllan. Så jag jagade ut en kollega från lagret och sen så surrade vi som två synnerligen irriterande getingar kring det unga paret som uppträdde som om de inte kände varandra. Vi har en del flaskor med en prislapp runt tusenlappen. Och de var definitivt målet. Men de ställde till slut ifrån sig sina presumtiva byten och tjejen seglade rätt ut genom kassan, medan parkasen pliktskyldigt köpte två burköl.
Jag blir väldigt arg, får ett rejält adrenalinpåslag när sånt här händer. Om nån är hungrig och stjäl nåt att äta är nåt helt annat. Det här är mer på nivå; de dumma svenskarna med sitt Systembolag och inga varor är larmade; det är som att sno godis från barnungar. Inte i min butik. Morr.

Dante tog ett morgondopp imorse . Man vet inte när sista sommardoppet sker.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards