Direktlänk till inlägg 9 augusti 2016

Sådan herre sådan hund.

Av ohejdat - 9 augusti 2016 10:11


Idag har Halvan och jag minisemester; en ledig tisdag så där bara, rakt upp å ner i början av augusti. En blåsig lite kylig dag. Då gör vi precis vad vi vill. Jag börjar dagen med att köra och hänga en tvätt, plocka ur o i diskmaskinen, sopsortera, vattna tomaterna, mata fiskarna, köra till återvinningscentralen med sex säckar ogräs från kökslandet, bada med jycken och ge bort tre (3!) bajspåsar till en engelskbulldoghusse vars jycke krämade ur sig sanslöst stora högar i rastgården. Halvan njöt av sovmorgon. Nu en kaffeskvätt och en bit uppvärmd kardemummabulle. Och dagens fråga är: är Västervik värt ett besök?
Jycken rävsover bredvid den preparerade osten.

 
 
Ingen bild

Humlan

9 augusti 2016 12:57

Hoppas den preparerade osten blir uppäten och att den lediga dagen blir en bra dag!

ohejdat

10 augusti 2016 06:33


Den misstänksamma hunden fick hussen att köpa färdiga köttbullar att preparera med de preparerade ostbitarna, funkade inget vidare det heller, men uppskattar att han fått i sig ca 80% av medlet vilket borde räcka. Nästa år återgår vi till fästinghalsband tror jag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards