Direktlänk till inlägg 28 april 2016

Vissa hårdingar trotsar kylan.

Av ohejdat - 28 april 2016 08:14


Har väl aldrig behövt köra ända in i Valborgdkaklet med mössa, halsduk och plocka gullvivor med handskar på.

Gissar på explosionssommar sen.

Idag får jag åka till banken och bekänna.
Kolla på bild nummer 2, (jag tror inte det är några tjuvar som läser min blogg och förresten så hittar jag på nya gömställen varje gång, pilutta er!), det är iallafall listan som jag skrev innan resan för att komma ihåg var jag gömt lite prylar ifall, ifall vi skulle få oönskat besök under tiden huset stod tomt.
Man tänker att om nån gör inbrott så har den väl inte iskyla och ork (och fantasi) att leta överallt eller?

Nåväl; när vi kom hem så plockade jag fram alltihop. Att gömma Halvans klocka i en bovetekudde gör jag inte om igen, nu vi har bovetebös överallt.
Men; kortläsaren till banken är puts väck. Den står ju inte på listan, så jag gissade att den satt i datorn och följaktligen befann sig under dörrarna i gästsängen (ja, var förvarar ni era dörrar?).
Jag har rotat runt överallt, ni vet hur den ser ut va; ganska lång usbsladd och en liten grå dosa med knappar på som kortet sitter istucket i. Finns det nån ättling till Saida bland läsarna som får en förnimmelse om var jag ska leta?
.

 
 
Ingen bild

Humlan

28 april 2016 18:30

Jag har ju också varit på resande fot, om än inte lika långt bort. Innan jag åkte så sorterade jag ut nycklarna till radhuset och till pappa, de ligger i samma nyckelfodral, ur handväskeinnehållet. Hade för mig att jag lämnade dem i den väska som jag hade använt innan jag skulle åka norrut (bytte alltså väska). Nu i dag på förmiddagen så behövde jag nycklarna eftersom jag måste åka ut till radhuset och få tag på en räkning. Nycklarna var väck. Jag letade i väskan som jag tror att jag använde sist (byter ofta) och i andra väskor, tillbaka till första väskan och sedan i byrålådor, skålar och på en massa andra ställen. Sedan känner jag i den tomma väskan en gång till och då ligger fodralet där nere i botten! Tredje gången jag känner i väskan och den var för övrigt tom!
Men jag hittade nycklarna!
Däremot hade inte den räkning som pappa påstod skulle komma och som skulle vara betald innan månadsskiftet, kommit. Så jag åkte till radhuset i onödan. Har lyckats få hjärnskakning när jag var på resa, så jag hade gärna sluppit åka i onödan, men nu blev det så. Nu ska jag vila hjärnan och sedan se om jag inte kan övertala den att deklarera. Kolla siffror som jag tror att jag har koll på, fylla i siffror och sedan logga in och fylla i på Skatteverket, det låter väl inte så jobbigt? Borde jag väl klara av?
Hoppas bankdosan dök upp innan du hann ta dig till banken!

ohejdat

28 april 2016 22:18

Sånt där som dyker upp och bara ligger där man trodde från början, när man kollar en tredje gång är riktigt spökigt! Men skönt att nycklarna kom fram, jag har dock inte haft damma framgång med dosan så jag har hämtat en ny på banken.

 
Ingen bild

MM

30 april 2016 09:34

Vilka tjuvar gillar tvål...?

ohejdat

30 april 2016 11:15

:-) tvål som i modemtvål :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards