Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Det blir gröna arbetskläder, dock ej kirurggröna, mer åt det buteljgröna hållet.

Av ohejdat - 7 april 2016 16:43


Nu blev jag så illans jätteglad :-)
Telefonen ringde:
jag har fått jobb på Systembolaget.
Visserligen ett vikariat, men en fot inne iallafall.
Och tycker jag och Systembolaget om varandra, så kan det nog finnas utrymme för en fortsatt relation.
Såg idag när jag hämtade en beställning (man måste ju skaffa sig en anledning att ranta förbi då och då o påminna om ens existens) att det fanns anledning att tro att det väntas föräldraledighet om några månader t.ex
Det här är nog nästan det roligaste som hänt sedan vi flyttade till Glosoppestan. Halvan är inte tillstädes ikväll för att fira med mig, eftersom det är hemmamatchpremiär för Järnkaminerna. Och som sagt inte hunden heller. Får väl bärga mig till dess att champagnen är torr, kall och "gratis" imorgon på flyget då.

Ser ni de dubbla regnbågarna? De dök upp när telefonen ringde. Det måste väl vara ett varsel om kommande goda tider?

 
 
Ingen bild

Soffi

7 april 2016 19:34

GRATTIS! Som sagt - klippt o skuren för jobbet!! Så roligt!! 👍

ohejdat

7 april 2016 21:19

Tack Soffi, får man va så pretentiös så man kan säga att det känns som ett paradigmskifte i mitt liv? Fast det egentligen bara rör sig om ett sommarjobb?

 
Ingen bild

Ann-Christin

7 april 2016 20:47

Grattis och ha en kanonsemester / AC

ohejdat

7 april 2016 21:17

Tack Ann-Christin, det blev plötsligt lika roligt att komma hem som att resa bort.

 
Ingen bild

Humlan

7 april 2016 22:16

Stort Grattis!
Din goda känsla efter intervjun stämde verkligen.

ohejdat

7 april 2016 23:30

Tack Humlan, man kan ju inte veta säkert vad som avgjorde; kan ju vara alla snällt hållna tummar :-)

 
Ingen bild

Soffi

7 april 2016 22:23

Man får absolut va' lite pretentiös, i sådana här fall i alla fall! 😉 Hoppas resan blir en riktigt härlig upplevelse! O kom ohejdat säkert hem igen!!

ohejdat

7 april 2016 23:29

Tack, blev ju som sagt lite extra kul att återvända hem sen nurå :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards