Direktlänk till inlägg 1 april 2016

Vit rhånare.

Av ohejdat - 1 april 2016 10:42


Det här lär jag få sluta med framöver; att blogga om godsaker på flaska. Det lär inte stödja neutralitetsprincipen.

Vit Côtes-du-Rhône tillhör det tyngre artilleriet: samtidigt fylliga och torra.
Mitt bästa alternativ i fasta bolagssortimentet har varit E. Guigal Côtes-du-Rhône för 105kr, en vit favorit till stekt fisk och kyckling.

Idag var det rea på Pic-Chapoutier Côtes-du-Rhône, den har kostat 119kr men nu kan man fynda för 59(!)kr flaskan. Om man beställer en låda med 6 flaskor då.
Pic är kock och Chapoutier är vinodlare, på hemsidan föreslår Anne-Sofie Pic att man ska servera örtmarinerade sardeller och gröna zebratomater(?) till, så ni förstår att det handlar om en kraftfull smocka i vitvinsglaset.

(Och från i förrgår gick det att beställa fyndchampagnen A Viot igen).
Men nu är det dags för en åttiotaggaromgång; ciao!

 
 
Ingen bild

Soffi

2 april 2016 08:11

Tack för goda tips! Men visst är det något åt bolagshållet du/vi håller tummarna för?! Lycka till)!
O nu kommentersde jag just för 6e gången någonsin..,o allt pga din blogg 😄

ohejdat

2 april 2016 14:34

För att etablera en ny vana så behöver man upprepa den sjutton gånger har jag läst: du är varmt välkommen att fortsätta kommentera: elva kvar; sen sitter det!:-)
Jo, visst är det Bolaget och det är bara ett sommarvikariat jag gör en sån stor historia av. Men jag blir glad för varje tumme; tack!

 
Ingen bild

Soffi

2 april 2016 17:27

Det börjar ofta m sommaren. :). Du borde ju vara som klippt o skuren för dem! Skrev i morse UTAN glasögon, igen.. Det funkar tygligen inte alls.. Således på väg mot de 17.. MED glasögon på näsroten.
O tummar hålles tills du meddelar resultat! :-)

ohejdat

2 april 2016 18:38

Jag tyckte du klarade dig bra utan glasögon, jag själv hade inte ens sett om det var siffertangentbordet eller det med bokstäver utan glasögon.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards