Direktlänk till inlägg 27 juli 2015

Festivalattiralj

Av ohejdat - 27 juli 2015 16:22

Tror inte många festar till det och köper en krycka till en musikfestival. Men nu har det hänt; 150kr, rätt billigt tycker jag faktiskt. Först hade jag spanat in några ihopfällbara lättviktskäppar. Fanns en del piffiga såna med fräcka mönster. Men avsikten är att ha med sig ett avlastningsstöd för hälsporrefoten och då verkade krycka stadigare än käpp (och 350kr billigare dessutom).

Så nu Tori Amos (och resten av alla skönandar som ska förgylla Music and Arts i år); jag ska inte slåss och veva med kryckan i publikhavet på Skeppsholmen (om inte nån annan börjar dumma sig först förstås, då kanske jag passar på när jag ändå är beväpnad).

Dante tycker kryckan är helskum och hoppas upp och gör Tigerskutt när jag testar den. Tycker väl jag borde ta med honom istället.

 
 
Ingen bild

Humlan

28 juli 2015 09:37

Kryckor är en välsignelse när man behöver sådant stöd. Jag har gått mycket med både en och två och de kan utöka ens kapacitet väsentligt! Hoppas att den gör att du kan njuta av festivalen utan alltför mycket störning av smärtan!

ohejdat

28 juli 2015 10:53

Men då kan jag ju fråga dej Humlan! Hur gör man när man går eller står med en krycka och har ont i höger fot, har man kryckan i höger hand eller vänster? Testade ju lite igår, men fattade inte riktigt. Stå kändes höger mest rätt och gå kändes vänster?

 
Ingen bild

Humlan

29 juli 2015 09:36

Du är på rätt spår. När du går ska du ha kryckan i motsatt hand. Det är det viktiga.
När man står kan man göra som man känner för. När jag hade stått en stund så brukade jag byta hand emellanåt. Det kan vara skönt för händerna-axlar att byta hand och hur man står och hänger på en krycka spelar nog inte någon roll. Du ska ju inte överbelasta den sida som du INTE har ont, så jag lärde mig av sjukgymnasterna att det bara är bra att växla tyngdpunkt och ställning. (Vilket väl alltid gäller.)

ohejdat

29 juli 2015 11:34

Tack! Bara lita på känslan då.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards