Direktlänk till inlägg 21 maj 2016

Grand (old) lady. Vissa ska bara inte jobba som säljare.

Av ohejdat - 21 maj 2016 16:41


Om man går in på ett stort och välsorterat parfymeri mitt i centrala Göteborg en lördag i maj och det bara finns en kund till i butiken och denna redan får service vid disken, ja då förväntar man sig att de två övriga i personalen som befinner sig på golvet ska uppmärksamma en och erbjuda sin hjälp.
Men icke. De är alltför upptagna med ett privat samtal och ser inte ens att man står bredvid och väntar på en blick eller en fråga. Till slut ber man om hjälp verbalt. Då utspelar sig följande samtal:
- Hej, jag undrar om jag skulle kunna få hjälp med att hitta en present till en väninna, en parfym, om det finns några nya sorter som ni kanske kan skicka med ett parfymprov så hon inte behöver bryta förpackningen om hon inte skulle tycka om den?
-Nej, vi har inga gratisprover, bara för en del nya parfymer.
-Jo fast det är ju en ny parfym jag letar efter, hon gillar Chance från Chanel, det kan kanske vara en vägledning.
-Nej Chance är absolut ingen ny parfym, den har vi förstås inga prover på, den är ju gammal!
...
Det är inte kul att vara avig, okunnig, olyssnande och ickekreativ.
Nästa butik; ung tjej som genast är med på noterna:
-Vi har tyvärr väldigt få prover, men vi kan göra iordning ett prov från testflaskan som hon kan få med.
Sedan satte hon igång; luktade på Chance och fortsatte med en handfull nyheter som både Halvan och snorfrun fick sniffa på. Vi fastnade för Missioni och se på fanken; det fanns ett skojig låda med provparfym, skumbad och hudlotion till.
Och femtioåringen bjöd på prosecco och tyckte parfymen var god :-)

 
 
Ingen bild

Humlan

21 maj 2016 20:16

Tänk så trevligt det är när man träffar folk som försöker göra ett bra jobb när de är på jobbet!
Önskar er en trevlig kväll!

ohejdat

21 maj 2016 22:39


Ja, jag är glad att jag bytte butik.

 
Victoria

Victoria

21 maj 2016 22:23

Åh. Chanel Chance (L'eau Tendre) har varit min kompanjon och doftföljeslagare i hur många år som helst. Älsklingsdoften! Men Chance är tre olika dofter beroende på resten av namnet. Gillar hon samma som jag tipsar jag om Black Opium. Den är min senaste passion och doftar så gott att tom maken reagerade med komplimanger första gången jag kom in genom dörren med den på mig.

http://WWW.fitterbittan.se

ohejdat

21 maj 2016 22:38


Jag har också kört med Chance fast bara ursprungliga varianten i några år, så nu måste jag ju absolut sniffa på det svarta opiumet för egen del.

 
Victoria

Victoria

21 maj 2016 22:25

PS: Ägaren till nämnda butik är min barndomskompis och hon jobbar där. Jag skall nog dela det här med henne.

http://WWW.fitterbittan.se

ohejdat

21 maj 2016 22:35


Tänk om det var hon!:-p

 
Ingen bild

Ohejdat

22 maj 2016 07:11

Missoni ska det va! Inte Missioni.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards