Direktlänk till inlägg 21 maj 2015

Försommar blev det till slut ändå.

Av ohejdat - 21 maj 2015 09:45

Igår var det min namnsdag, förr använde jag den dagen till födelsedag också; mycket roligare att fira födelsedag på försommaren än mitt i vintern. Och som det alltid varit alla år jag kan minnas; ett underbart vackert väder (nåja; en liten skur kom på kvällen).

Ihågkommen blev jag av ytterst få; av åttiotaggarna (de behövde inte skicka nåt kort :-)) och av en omtänksam vän, Halvan hade häcken full av jobb och företagsaktiviteter så han kom inte ens ihåg det, ännu mindre nån present eller blomma. Annat var det förr. Då kunde jag räkna med uppvaktning på både ordinarie och vårupplagan av födelsedagen.

Imorse hörde jag näktergalens första drillar. Det är väl den sista fågeln som kommer hem, eller som man lägger märke till i allafall. På bilden blommar förgätmigej bland maskrosor och kirskål på en ödetomt vi brukar gå förbi. Det är vackert trots att alla tre är ogrässtämplade.

 
 
Ingen bild

Humlan

22 maj 2015 10:02

Tråkigt när man inte blir ihågkommen, det vet jag själv.

Så där blommar det i radhusträdgården på framsidan just nu ... fast det är mindre maskrosor. :-) Men på baksidan har vi mest gullvivor och långt gräs.
Det ska bo en trädgårdskunnig i huset i två veckor nu, jag hoppas att hon har lite ork när hon kommer hem på kvällarna och har lust att röja lite. :-)

ohejdat

22 maj 2015 11:04

Så bra, fast man behöver mera ork än kunnighet för att bekämpa högt gräs o maskrosor tror jag :-) hoppas som du att det finns energi över.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards