Alla inlägg den 22 maj 2015

Av ohejdat - 22 maj 2015 17:02

Ibland är bildvinkeln inte fördelaktig, även fast han inte fick dubbelhaka som jag ibland brukar få konstigt nog ;-)

Bloggar för att distrahera mig från Halvans hårda körstil; vi är lite sena till teatern, lär inte hinnas med nån fördrink.

Av ohejdat - 22 maj 2015 11:25

Dante ska på landet över helgen. Så sa vi barn alltid på sextiotalet; "nä vi kan inte komma för vi ska på landet". Själva ska vi till Göteborg och se Karlsson på taket med Krister Henriksson som Karlsson och Nour el Refai som lillebror (kan va felstavat: förlåt Nour). Dessutom (om vi får) hälsa på en god vän som just opererat skallen, höll andan hela onsdagen; han åkte in kl 7 och operationen avslutades 18:20. Undrar hur kirurgerna gör; om de får kaffe i sugrörsmugg framhållen av en sköterska?

Dante hoppade i en sumpig göl i skogen imorse, så det blev trädgårdsslangen när vi kom hem, så han inte luktar för illa när han ska bort. Tyvärr har jag väl lyckats tvätta bort fästingskyddet på en gång och det är ett riktigt tillhåll för dessa odjur han ska till.

Det två stölden; på kvällen blev Ma uppringd av en kvinna som ville komma hem till dem med en upphittad väska, hon undrade om hon kunde få "handpenning" men menade nog hittelön. Åttiotaggarna blev förstås skitnervösa; kunde det vara tjuven själv som skulle fortsätta sin åldringskriminalitet? Ma ringde mig och eftersom jag inte skulle hinna dit bad jag henne hämta grannen.
Det visade sig vara en hygglig familj vars lilla dotter hittat väskan och inget var försvunnet i den utom kontanterna och bankkortet. Det har sina fördelar att ha seniormobiltelefon utan surf. De ville absolut inte ha nån hittelön när de fick höra vad som hänt, men Ma gav den lilla flickan 200 kr i allafall. Och lite glad blev hon och tron på mänsklighetens inneboende godhet upprättades något.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards