Direktlänk till inlägg 25 juli 2014

Misslyckad vallfärd

Av ohejdat - 25 juli 2014 13:46

...efter kött. Tänkte fixa nån fin grillköttbit till hussehalvan och märgben till Dante. Så jag drog till stan. Finns ju faktiskt till och med TVÅ fina köttaffärer i denna lilla håla. Första butiken med gräsbetat nötkött som specialité hade semesterstängt. Den andra hade ett mycket skralt utbud, det som fanns i disken var typ biff med kappa och fläskkarré, samt varken märgben eller oxsvans i frysen till Dantes tandterapi. Tjejen sa de skulle få in mer bl.a entrecôte under eftermiddagen, men hon hade ingen aning om klockslag ens på ett ungefär.
Den välsorterade invandrarbutiken som tredje sista försök: där låg en tunga i köttdisken, det var allt, mannen i kassan upplyste att nytt kött hade levererats, men mannen i köttdisken hade inte kommit ännu, gissar de inte kör med självstyckning så jag gav upp. Så Halvan; om du läser det här och vill grilla nåt annat än Bratwurst och Krakauer ikväll så kanske du ska stanna till på hemvägen. Löjrom o champagne blire iallafall för att fira att en trafikfara äntligen försvunnit från gatorna.

 
 
I mitt huvud

I mitt huvud

25 juli 2014 14:06

Hoppas du får kött levererat hem, då! Trevlig helg!

http://www.imitthuvud.com

ohejdat

25 juli 2014 14:09

Detsamma till dej kalaspinglan!

 
förspel

förspel

25 juli 2014 16:47

kram på dig ohejdat! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

ohejdat

25 juli 2014 17:05

Sånt blir man glad av att läsa, tack Lina!

 
Ingen bild

Humlan

25 juli 2014 18:21

Men så hopplöst när köttaffärerna/-diskarna inte har kött! Hoppas middag och tuggbehov ordnade sig ändå.
Grattis till körstoppet! Förstår precis lättnaden att beslutet är taget, och utan (alltför?) mycket tvång.

ohejdat

25 juli 2014 21:03

Ja vad gör väl lite köttbrist när man fått bort en trafikfara! Vi grillar broskrängor, passar både oss å Dante ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards