Alla inlägg den 30 juli 2014

Av ohejdat - 30 juli 2014 12:30

Sitter med dagens frappe nummer två och gör en lista. Fördelar och nackdelar. Med mitt projekt. En stor fördel antar jag; är att slippa vara anställd, att kunna styra o ställa efter eget huvud, har ju börjat bli en egensinnig gammeltacka med åren. Men klart att det är sårbart att börja utan hjälp. Fast jag är ju raketsnabb i köket. Men inte så snabb att jag kan flänga iväg och köpa mer mjölk och va tillbaka utan att kunderna märker det. Tror inte Dante kan serva på samma nivå under tiden. Har en idé om att handla till dagen därpås förbrukning hela tiden, så man ligger steget före och har reserver hemma därmed.
Nu har jag pratat med kommunens livmedelsinspektör, förebyggande brandskydd på räddningstjänsten, egenkontrollkonsulten, fastighetsägaren, kassaföretaget (herregud såna ockerpriser för kassaapparat o kortläsare!). Ska träffa fastighetsägaren imorgon och på måndag ska jag gå igenom några punkter med egenkontrollkonsulten. Sen är det dags att bestämma sig.

Av ohejdat - 30 juli 2014 08:16

Nu väntar annat väder. Dante tycker det är bra. Det börjar väl bli tjatigt att dåsa bort hela dagen under en lastpall. Så vad ska man skylla på nu om man inte får nåt gjort?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards