Direktlänk till inlägg 9 april 2017

Hundtricket.

Av ohejdat - 9 april 2017 12:47


Den här lurviga limpan är helt slut. Han ligger avtuppad och lär så göra resten av dagen.
För vi gick först en runda i skogen innan vi stötte på Dantes nuvarande stora kärlek: Howavarttiken Saga i rastgården, de jagade runt som tokiga och Dante uppvaktade med sina sexiga Elvismoves; hon fortsätter tydligen lukta gott även långt efter löpet. Sen skulle Saga på kurs och vi slog därför följe med en Cockerspaniel och hans matte som gick förbi. Det är väldigt bra med hund, man kan gå på promenad med en fullständig främling, skulle man ju aldrig gjort utan jyckarna. Cockermatten visade oss en helt ny väg förbi en bäck och längs sjökanten till ett hundbad som vi själva letat efter några gånger utan att lyckas. Hundarna var väl i och badade en tre-fyra gånger. Som hundägare har man ett naturligt samtalsämne och jag fick höra om pälsvård och förra årets dramatiska huggormsbett. Så inte nog med att hundar är sällskapsdjur i sig, de lockar till sig människor också.
Vi vinkade av de nyfunna vännerna vid deras fina hus med sjöutsikt och gick sedan en utpekad skogsstig hem som vi heller inte prövat förut.

 
 
Ingen bild

Karin

9 april 2017 15:24

Absolut vill du träffa nya bekantskaper-skaffa hund.Scenario idag;varmt som fan 23c=kan inte lämna hundarna i bilen när vi ska handla det sista till megasöndagmiddagen vi har idag,drar till Leclerc,jag in handlar fort som fan MEN vad hände?när jag kommer ut sitter mannen i den öppna bagageluckan( med vovvarna)och 2 damer står och gullar(typ åååh så söta hundar,får vi klappa husse?)Näej,inte idag,vi har 25p på middag och han behövs som somalier,diskare or what ever🍾Bon Dimanche.

ohejdat

9 april 2017 16:12

25 personer på söndagsmiddag!, sånt gillar jag. Antar att jag utmanas av logistiken i ett så stort projekt. Gissar att du klarar det galant :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards