Alla inlägg den 22 april 2017

Av ohejdat - 22 april 2017 16:05


Jo, jomen; igårkväll och imorse var jag i form. Halvan hade ordnat fin entrecote och vi drack champagne till. Jo, det passar faktiskt om man väljer en kraftfull Blanc de Noir. Första korken flög redan före middagen till en fantastiskt god tryffelsalami som de säljer i vår lokala lilla ostbutik, till ett inte alltför svindlande pris. Parmesan, tryffel och vitlök är ett himmelskt menage a trois. Sedan flög andra korken efter middagen, men eftersom Halvan som vanligt somnade i sin fåtölj, så fick jag ta ansvar för lejonparten av flaska nummer två.
Vilket innebar att jag vaknade upp tidigt imorse aningen tufsig och uttorkad. Och med en svag deja vu av att jag som avslutning på fredagskalaset nog smällt i mig en bit dubbelnougat.
Idag blåser en isande vind så trädgårdspyssel blir innepyssel, har några redigt leriga fötter att ta hand om. Och så har en Flowerpot av den gamla modellen, som verkligen gör skäl för namnet, kommit upp i köket.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards