Direktlänk till inlägg 13 september 2016

Medan Halvan jagar Pokémon.

Av ohejdat - 13 september 2016 18:19


Så ringde bilsäljaren till slut igår då. Och skyllde på semester och på glömt bort det och på att jag borde ringt. Han är definitivt inte på tå inför sin uppgift den grabben. Hoppas han fått bannor av sin chef.

Jag kan konstatera att man ska nog helst undvika privatleasing. Om man av någon anledning måste avbryta i förtid, så är man hänvisad till att sälja bilen via en auktionsfirma om man inte själv kan ordna nån som är villig att ta över leasingavtalet. Auktionsfirman säljer bilen och förhoppningsvis täcker köpeskillingen både restvärdet, återstående hyra samt auktionsfirmans provision. Då borde det ju gå lätt att räkna ut ett önskat och rimligt minibelopp vid det förfarandet. Men icke.
För en väldigt avgörande parameter är nämligen hemlig; restvärdet, det vägrar bilfirman uppge.
???
Kan lika gärna bli så att man får betala mer än de återstående månadsbeloppen i mellanskillnad. Så det här är väl sista gången jag gör affärer med Toyota i Glosoppestan.
Nu får väl Mas bil stå i garaget och ticka pengar till nästa augusti då. Verkar vara det säkraste alternativet.

Så utomordentligt dumt sa Dante. Asdumt.

 
 
Ingen bild

Humlan

14 september 2016 08:10

Alltså frågan är varför man ska ha leasing om det är sådana villkor? Håller med Dante; Asdumt!

ohejdat

14 september 2016 14:37


Jag frågade när vi tecknade avtalet hur det gick till om man behövde avsluta i förtid o fick ett svävande svar att det skulle säkert gå att lösa.
Borde nog stått på mig om ettårsavtal istället för tre, men Ma fräste; tror du jag ska dö så snart?! O vad svarar man då?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards