Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

Kött på bena.

Av ohejdat - 7 juni 2016 16:18


Farsgubben är numera bara skinn å ben, medan Ma fortsätter att vara rultig.
Hon äter nåt mystiskt näringstillskott, men bekymrar sig ändå för att hon själv inte får i sig tillräckligt med mat!; medan det är gubben som knappt kan hålla brallorna uppe längre.
Eftersom hon påstår att hon inte har någon aptit och att Pa aldrig äter upp allt på tallriken, så har jag accepterat att resonemanget att "det räcker så gott för oss med en portion att dela på".
Jag passade på att fråga ut farsgubben när hon var i källaren och duschade idag; varför trodde han själv att han magrat så och hade han nån idé om hur man kunde få stopp på det?
"Lite mera riktig mat" kom med ett generat leende.
Mera mat!
Herregud, jag insåg att karln svälter för att hans patologiskt självupptagna fru inte ser hans behov.
Antagligen går han inte omkring hungrig, men uppenbarligen får han inte i sig tillräckligt.
Hus i helvete tog det förstås när käringen kom upp och fick höra att det kanske var läge att kolla om de kunde få mat via hemtjänsten. Det gamla vanliga gråt och skrikföreställningen tog vid. Men jag måste se till att han får i sig mera mat. Så enkelt är det. Man överlever inte på vermouth och vodka och en eller två oliver (om man inte är Patsy i Abs Fab förstås).

 
 
Ingen bild

Humlan

7 juni 2016 19:28

Men stackarn! Klart att han ska få äta sig mätt! Hoppas att både du och han inte behöver strida så mycket för att det ska kunna uppfyllas.

ohejdat

7 juni 2016 20:05

Han har inga vapen att strida med längre så det är nog enbart upp till mig. Har skrivit till kommunen och begärt vårdbehovsutredning eller vad det kan heta.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards