Direktlänk till inlägg 5 juni 2016

Ska man betrakta de återstående burkarna som potentiella bomber också?

Av ohejdat - 5 juni 2016 08:38


Här liksom gullefrågar man lite efter hur man firar nationaldag och aftonen före som idag då och så vaknar onda krafter till liv.
"Ska nog se till att käringen har att göra, hon ska få se på fira"
Det måste bo nån elak ande i kylskåpet i förrådet: en colaburk har exploderat. Nä, inte en av Halvans sockerfria, utan en av den vanliga sorten, en av ifalldetkommergästerburkarna: med sockerklibbig brun vätska. Som nu är för att citera prins Daniel: "all over the place". Och kylskåpet är som vanligt bomfullt med grejer (ja, jag hamstrar ost). Det kommer ta timmar.
Påminner om en nyårsafton när vi firade i en av vännernas föräldrars paradlägenhet och en yvig donna råkade välta ner en drink i min påse med medhavd musik. Dessa CD-skivor blev under resten av sitt liv synnerligen svåråtkomliga i sina ihopklibbade fodral trots en snabb sköljinsats. På samma fest lyckades dessutom en blivande make till en annan vän tappa ett brinnande tomtebloss på de ganska bistra föräldrarnas nylackade parkettgolv, men det är en annan historia.

 
 
Ingen bild

Soffi

5 juni 2016 09:19

'Livets förtretligheter'! Jag brukar citera Doris ur 'Hitta Nemo' vid liknande situationer, a la Sisyfos 'Fortsätt simma, fortsätt simma'. Då brukar det kunna gå iaf liiite lättare. Lycka till m kletet! Just nu gör du väl delvis samma sak om helgdagsaftonen som på jobbet?! ;-)

ohejdat

5 juni 2016 11:18

Det har du rätt i, jag har tagit med mig jobbet hem. Tänkte inte på det.
Hade lite tur; för när jag å Dante kom hem från skogen hade faktiskt Halvan tagit itu med skåpet :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards