Direktlänk till inlägg 3 juni 2016

Tack och ajö!

Av ohejdat - 3 juni 2016 20:02

A men nu räcker det!
Kommer hem efter ett långt pass. Tror aldrig jag sett så många tomma hyllfack i butiken. Eller så många och långa köer. Tror folk det är midsommar?
Men det ger jag fullständigt fan.
Är så less på att alla mina musikhjältar dör detta olycksår 2016.
Nu var det alltså Freddie Wadlings tur. Han har väl spelat schack med döden ett antal gånger. Men vunnit med sista avgörande draget. Minns en galen fest i pannhuset under Älvsborgsbron under levande stearinljus som droppade över oss. Då uppträdde en vek och vacklande Freddie Wadling och det sas att han var döende, allvarligt sjuk och förmodligen hans sista framträdande. Det var nitton år sedan, så Freddie har återuppstått många gånger.
Nu missar han "Så mycket bättre", eller rättare sagt alla vi andra missar honom och det underbara han kan göra med andras musik.
I ljust minne bevarad är du Freddie! Nu grinar jag när Halvan spelar din tolkning av "Somewhere over the rainbow".

 
 
Ingen bild

Soffi

3 juni 2016 23:09

O 'söndagsmorgon'.. Snyft!!

ohejdat

4 juni 2016 06:25

Den har jag missat Soffi, tydligen från sista albumet "Efter regnet", tack för tipset Soffi!

 
Ingen bild

Soffi

4 juni 2016 22:47

Tårarna stiger i ögonen även när jag lyssnar för 25e gången. Tycker att det är så synd att han inte får berätta sin historia, så som han skulle vilja göra det, när han nu skulle få möjligheten. Hade oxå
varit såå spännande att ta del av hans tolkningar av de andra artisternas musik. Han fattas oss och 'den breda publken' som ev inte upptäckt honom innan, får nu leta på andra sätt än bli serverade en sannolikt fantastisk upplevelse i tv4.

ohejdat

4 juni 2016 23:04


Ja, håller med dig Soffi; han fattas oss.
Vi har lyssnat igenom allt ikväll utom senaste skivan. Han kunde skapa magi av andras mediokeri!

 
Ingen bild

Soffi

5 juni 2016 09:12

Så var det! Vem ska nu trolla med känsla?..

ohejdat

5 juni 2016 11:15

Ja det blir inte lätt att hitta nån annan med samma förmåga.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards