Direktlänk till inlägg 17 april 2016

Bara låtsas som det regnar, vilket det också gjorde ett tag.

Av ohejdat - 17 april 2016 16:50


Handlade lite smått och gott i 100yen-butiken Seria. Halvan hittade en bänk utanför, så jag grabbade en kundkorg och gick faktiskt igenom de flesta hyllorna. Där säljer de allt möjligt till köket, badrummet, kontoret och trädgården. Små fiffiga japanska prylar som t.ex klädnypor, skojiga postitlappar i form av Fuji och rostfria grillstickor åkte ner i korgen.
Kön till kassan var lång, så jag släppte ner korgen och började kicka fram den efterhand som jag närmade de tre kassorna, medan jag pillade på mobilen. Efter en liten stund och ett par, tre sparkar framåt kände jag en konstig blick i nacken och inte bara där. Det var nog rätt många som förundrades. För här bär man sin kundkorg på armen, ingen skulle komma på tanken att ställa den på golvet och förmodligen aldrig komma på tanken att kicka den framåt med foten. Nä, just det ja; jag var ju inte på Willys. Hrm, hrm.

 
 
Ingen bild

MM

17 april 2016 20:45

Jag har alla bloggar jag följer samlade på Bloglovin, och satt nu och swipade mig igenom nya inlägg i appen. Men blev avbruten mitt i detta inlägg, så när jag tog upp mobilen igen för att läsa klart hade jag glömt vems blogg jag var på. Och tänkte va, varför reagerade folk på att någon sparkar korgen framför sig i kön?!? Så gör ju alla? Och sen fattade jag att det var du, och att scenen utspelade sig i Japan.

ohejdat

18 april 2016 00:57


Japp så där är det, det är de vardagliga skillnaderna som fascinerar; lediga taxibilar lyser rött och man håller vänster vid möten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards