Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Badkarsfrukost.

Av ohejdat - 8 april 2016 06:33

Café au lait och rostat surdegsbröd. Antibiotikan ger verkligen magen en match, det gurglar å knorrar. En godkänd frukostursäkt alltså denna resdag. Men nu är det bara två piller kvar. Så sedan man borde stoppa i sig såna där yoghurtshots med snälla bakterier va? Funkar det?

 
 
Ingen bild

Humlan

8 april 2016 10:00

Jag har ingen erfarenhet av yoghurtshots och har ingen koll på vad de har jämfört med vanlig yoghurt. Jag tror i alla fall att yoghurt är bra för magen och det verkar som min kinkiga mage mår bra av det. Så jag skulle säga att det ju inte skadar att försöka bjuda magen på lite snälla bakterier.
Förhoppningsvis så mår du bra på alla sätt under resan och kan njuta av den! (Jag har alltid drömt om att besöka Japan, så det blir roligt att följa med er lite på resan.)

ohejdat

8 april 2016 10:18

Ja Humlan, du ska få följa med via mina bilder här, jag hade faktiskt en separat reseblogg här på Bloggplatsen från förra Japanresan, men jag har glömt bort vad den hette.

 
Granntanten

Granntanten

8 april 2016 11:24

Nu är jag begåvad med plåtmage, men när jag gick på pc-kur 4 och 5 så åt jag också mjölksyretabletter varje morgon. Och jag kan ärligt säga att jag öht inte märkt av att jag gått på pc i stort sett oavbrutet i över 1½ månad. En mjölksyretablett är som fem liter Proviva, så både prismässigt och kalorimässigt är det en investering.

http://https://granntanten.wordpress.com

ohejdat

8 april 2016 11:44

Tack för tipset, låter mer som titankista ;-), får kolla vad som finns på apoteket på Arlanda alternativt försöka göra mig förstådd i nån hälsobutik i Tokyo. Man kanske borde börja med sån där slemmig svampodling; kombucha.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards