Direktlänk till inlägg 7 april 2016

Hejdå lilla pälsbebis!

Av ohejdat - 7 april 2016 12:15


Nu har de snälla hundpassarna varit här och hämtat Dante. Mattehjärtat förhärdar sig, vet ju att han har det underbart hos dem. Och han hoppade glatt in i deras bil. Men det blir faktiskt tvärtomt så fort han är borta.

Det är dags att röja kylskåp, slänga sopor och förbereda för stackars grannen som åtagit sig att passa 26 tomatplantor, 40 guldfiskar och 8 pelargoner. Och dags att köpa sommarstrumpor. Och packa kappsäck, allt finns visserligen i Tokyo, men kanske inte i min storlek.
Åsså har jag ringt Ma och varnat för att släppa in eventuell mäklarfilur.

 
 
Ingen bild

Humlan

7 april 2016 13:17

Ja, det är ju alltid en lista att pricka av när man ska åka bort ett tag. Det gäller att komma ihåg allt ... helst. ;-)

Hoppas packandet, rensandet och allt annat går bra inför avresan!

ohejdat

7 april 2016 16:15


Tack Humlan! Jag packar alltid väldigt lite grejer medan Halvan alltid fyller väskan, tror vi är lite ombytta roller just där.

 
Ingen bild

Fjollas matte

7 april 2016 15:36

Lycklig resa då Majabella.
Själv har jag redan lämnat Tokyo och kommit till Kyoto. Imorgon planeras Filosofens promenad och ett besök i Daisen inn. Samt geishaföreställning. Något som du har varit på?

ohejdat

7 april 2016 16:50

Härligt att läsa, du njuter av det japanska kulturlivet i fulla drag.
Jag har varit på kabuki, bunraku och no-teater, men inte nån specifik geishaföreställning. Det blir nog fantastiskt och extra bra att se i just Kyoto som bäst upprätthållit geishakulturen.
Förresten; Daisen-In är förstås väldigt vackert, men det är svårt att uppleva den meditativa effekten av att betrakta Zenträdgården tillsammans med alla rastlösa turister.

 
Ingen bild

Fjollas matte

8 april 2016 00:25

Tänkvärt om Daisen inn.
Och grattis till jobbet!


ohejdat

8 april 2016 04:49

Tack, du lär ju ha vant dig nu; att japaner beter sig oftare mer som del av ett kollektiv, än som en separat individ och är därför bra på att ta hänsyn till andra, inte som vi västerländska turister som snarare beter oss som om vi försökte låtsas att vi är ensamma när vi är på nån populär sevärdhet.

 
Ingen bild

Fjollas matte

8 april 2016 15:04

Ja det har jag verkligen noterat.
Och du, Daisen in var fantastiskt. Ska tillbaka imorgon😊

ohejdat

9 april 2016 12:07

Kanske dags för mig att återvända dit också, det är nog femton år sedan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards