Direktlänk till inlägg 5 april 2016

Ska man börja fasta nu?

Av ohejdat - 5 april 2016 09:17


Dante väckte mig strax efter klockan sex genom att ligga i garderoben och yla. Själv sov han. Undrar vad han drömmer om när han ylar? Är han ute i skogen och letar efter sin flock?

Jaha, då har Halvan uppgraderat oss till Business Class; han har skickat ett mail fyllt av pdf:er av menyer, vinlistor och filmer. Då blir det drygt sex timmars champagnedrickande till Dubai och sen nästan tio timmar likaledes till Tokyo. Effekten av hans flygpoäng ihop med en vurm för livets goda. Sist han ordnade till det på detta vis; så tror jag att jag redan före start hade hunnit dricka två glas. Den här gången ska jag nog gå ut lite lugnare, man vill ha utrymme (och förmåga) för portvinet och ostbrickan.

Jag kommer att ha ätit färdigt medicinkuren alldeles precis till lyxlirarresan, trodde jag skulle vakna pigg och symptomfri idag efter de första två pillren, men det svider och molar ännu, antar att det beror på att jag väntade nästan en vecka på att tranbären skulle göra sitt.

 
 
Granntanten

Granntanten

5 april 2016 18:47

Jag fegar och dricker aldrig när jag flyger, men det där verkar inte helt fel. =) Det tar nog några dagar innan tabletterna biter. Ibland ska man inte nöja sig med huskurer helt enkelt. Det är bra att du har medicin _nu_ i alla fall. =)

http://https://granntanten.wordpress.com

ohejdat

5 april 2016 19:42

Att låta bli att dricka (alkohol utgår jag från att du menar) ombord på ett flygplan kan jag förstå om man är pilotutbildad och vill vara beredd på att ta över spakarna ifall det skulle behövas. För mig är det ett smörjmedel som gör mig mildare till sinnes och vänligare inställd till mina medpassagerare.

Vad gäller medicinen; så inser jag att det nog var lite dumt att försöka komma undan med juice, så jag får väl tåla några dagar med fortsatta besvär.
Hoppas ditt ben också slutar trilskas. Tror du drabbats av samma som grannen här; rosfeber, han körde strutsmetoden tills sambon och grannen (jag) tvingade honom till akuten med en lårtjock vrist, där blev han inlagd och satt på antibiotika över helgen som gjorde varken till eller ifrån, labbet är tydligen inte helgbemannat så den ineffektiva antibiotikasorten byttes inte ut förrän efter drygt tre dygn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards