Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Nästan som reklam.

Av ohejdat - 11 februari 2016 16:23


Har köpt en ny mobil till åttiotaggarpappan. Han har tappat den gamla i backen så displayen är svart.
Med risk att ha missat nåt; men den här verkar riktigt lovande. Stora tecken, bra skärmkontrast, upplysta knappar, inga sidoknappar som fumliga fingrar råkar trycka på och vikmodell=ingen risk för fickringning. Och åtta dygns passningstid.
Nu ska jag ju inte ropa hej förrän jag vet om det går att lära en 85-åring att ringa och svara på den. Men den kostade 300 spänn på nätet, utan abonnemang.

 
 
Ingen bild

Humlan

11 februari 2016 16:38

Håller med dig, den verkar vettig av just de skälen som du räknar upp.
Pappa fick någon liknande, men han har aldrig kommit sig för att börja använda mobil, han påstår att han bara skulle glömma den, och det stämmer nog. Däremot sa han senast i går att det är praktiskt att kunna ringa mig på mobilen (jag har även fast telefon fortfarande) och få tag på mig oavsett om jag är hemma eller i radhuset, så han har insett att det kan vara en fördel med mobiler.

ohejdat

12 februari 2016 10:03

Just föräldrar kan vara svåra att övertyga om tekniska finessers förträfflighet, Ma vägrar microvågsugn fast hon helst vill köpa färdiglagad mat. Din pappa kommer nog börja använda sin eller tom skaffa en ny när han fått tänka efter lite.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards