Direktlänk till inlägg 10 februari 2016

Och just nu gillar jag inte spöregnet som pågår, men det gör nog ingen annan heller.

Av ohejdat - 10 februari 2016 08:29


Det finns ju en massa saker här i livet som inte alla gillar.
Kom att tänka på detta idag när jag tittade igenom en lista med utbildningar och såg att man kunde gå en kvällskurs i decoupage. Det tillhör definitivt saker jag inte förstår mig på; vaddå pappslöjd?, klippåklistra för vuxna tanter, sånt meningslöst pyssel. Men jag har en Facebookvän som har det som huvudsaklig hobby och hon brukar lägga upp bilder på sina alster och jag brukar tänka elaka tankar om dessa.

Efter att jag tänkt på decoupage så for tanken vidare längs vägen som är kantad av saker jag inte förstår mig på att uppskatta, men vet att väldigt många andra gör det:
Deckare - jag blir bara rastlös och stressad av att läsa dem, särskilt i undergenren psykologisk thriller med en massa detaljerade beskrivningar av grymheter.
Melodifestivalen - det känns som om det är direktsändning från nåt sångochdansgymnasiums fritt valt arbete.
Grön paprika - smakar kart.
Julen - behöver inte kommenteras egentligen, den är bara för mycket helt enkelt, för mycket måsten, för mycket kommers, för mycket kletig glögg.

Sen finns det ju grejer som jag diggar som jag definitivt vet att många andra dissar:
Opera - här och där finns stycken som ger mig ståpäls i håret jag inte har på armarna.
Surströmming - nåja; inte raparna då, dagen efter.
Trädgårdsarbete - både det lite trista och enahanda som att klippa gräs och gräva upp ogräs, som det betydligt roligare att plantera ut egenuppdragna plantor och skörda hallon o tomater.

Men vad hissar och dissar du? Har du nåt på nån av listorna som förvånar? En oväntad aversion eller överraskande vurm?
Chockera mig. Inspirera mig.
Det gäller alltså inte självklarheter som att ogilla fästingar (vi ska till veterinären idag för att få recept på motmedel, vi har hört att de börjat röra på sig).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards