Alla inlägg under augusti 2014

Av ohejdat - 22 augusti 2014 10:20

Jag ligger i hallen och vaktar för jag känner att nåt är på gång; husse far runt och stoppar ner kläder i en stor väska och matte hjälper till. Dessutom luktar det konstigt från spisen. Matte påstår att de där nässlorna vi(hon) plockade imorse ska blandas i min mat. Det ska vi nog bli två om.

Av ohejdat - 21 augusti 2014 18:50

Vet inte om det var gårdagens dramatik med sövning, undersökning och operation av pälsbebis som bet hårt. Men jag är som klubbad idag, har inte fått mycket gjort och skulle kunna tänka mig en bit mat och sen sängen. Halvan är på jobbkalas ikväll och drar till Långtbortistan imorgon bitti. Dante är motsatsen till klubbad, han har varit stollig hela dagen och han drar i kopplet som en svartbjörn. Måste vara att han nu kan spjärna med bägge framtassarna. Vill ju inte att han ska belasta bogleden alls, men han måste ju få komma ut. Just nu finns ingen chans att låta honom vara lös för han pubertetsyngelnosar efter löptikar (blir helt döv). Nu vilar han en stund i alla fall.

Av ohejdat - 21 augusti 2014 10:41

Jovisst! Dante är toksprallig. Verkar inte ha det minsta ont efter operationen. Antingen har han blivit personlighetsförändrad av narkosen eller så kan han numera lägga in en högre växel för han höll tillbaka förut. Knäpp är han i alla fall. Imorse hoppade han plötsligt upp på mig så jag har två leriga tassavtryck på tröjan i höjd med nyckelbenen. Sen rusade han fram o tillbaka o upp å ner så långt kopplet tillät.
Här kollar han flödet och vattenkvalitén i bäcken.

Av ohejdat - 21 augusti 2014 07:32

Undrar om Dante haft ont förut? Utan att vi fattat det. För denna första morgon efter operationen är han om möjligt ännu piggare, stökigare och tokigare. Far runt som ett jehu, slukar allt han får, rycker allt ätligt ur handen på mig. Ute hoppade han galoppsteg och stegrade sig som en cirkushäst; de brukar visserligen inte samtidigt kasta upp o fånga märgben i luften.

Av ohejdat - 20 augusti 2014 14:12

Missnöjd med tejpen från droppet. Titthålet klamrat o täckt av röd t-shirt. Yr o lummig av morfin. Ligger nu snällt o sover ut i bädden efter att ha blivit handmatad med favoritfodret. Matte ska ta en kopp kaffe nu o andas ut.

Av ohejdat - 20 augusti 2014 14:07

Titthålskirurgi; leden var full av koagel, en sena var av till en tredjedel och ett ligament vid bogleden. Inåtrotationen var inte effekt av själva skadan utan Dantes sätt att kompensera när det gjorde ont.

Av ohejdat - 20 augusti 2014 14:04

Kan inte låta bli att tänka på att så där kommer han att ligga en dag. Bestående.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards