Alla inlägg under augusti 2014

Av ohejdat - 5 augusti 2014 16:36

Mötte justitieminister Beatrice Ask i det hemska köpcentrumet i förmiddags. Hon kom i sällskap med några yngre släktingar(?) och så hörde jag henne säga "var fan är den där jävla ut/ingången då?" Missade om det var in eller ut, för jag var rätt så paff att hon hann peta in två svordomar i en så kort mening. Jag svär rätt bra själv och dömer inte, men det var ändå överraskande.
Vi ska snart åka och hälsa på Dantes italienska och hennes matte på deras nytillträdda sommarställe och passa på att köpa nykokta insjökräftor till morgondagens kräftkalas. Jag har packat en påse som inflyttningspresent med braåhagrejer, typ värmeljus, korkskruv, tändstickor och kortlek: sånt som ska finnas i en stuga på svenska landsbygden. Och så ska vi testa bredband på plats: Telenors bredbandsrouter och en Teliamodemtvål. Dagens Pippi hade väl skrivit i flaskposten; "utan bredband försmäkta vi på denna ö". Jag skulle inte vilja vara utan det.

Av ohejdat - 5 augusti 2014 09:44

Räck dem ett finger, de tar hela handen och en bit av armen upp till armbågen. Nu pratar jag inte om Dante när han är på bitamattetokmyckethumör. Utan om åttiotaggarna. Jag erbjöd mamma skjuts till bilhandlaren. Då skulle vi handla på vägen också och eftersom vi köpte utplanteringsblommor, så fick jag plantera dem efteråt och återinstallera pappas gamla klockradio som jag har haft hemma på rengöring/reparation. Vi åkte och provkörde och det gick faktiskt över förväntan, fast mamsingen vägrar automatlåda trots att det är just växlarna hon har problem med att hitta rätt. Sen väl hemma igen ringde syrran för att pappsingen glömt hämta ut nåt dokument på Hemköp; Posten heter ju så mycket konstigt nuförtiden och sista dagen var på torsdag. Men jag har ganska fullt upp fram till dess och dessutom långväga gäster så jag föreslog en taxi. Får se om de accepterar det. Nu ska vi se om skomakaren kan laga Dantes koppel.

Av ohejdat - 4 augusti 2014 18:04

Idag har jag räknat framlänges och baklänges, allt för att få det att gå ihop. Men det gör ju inte det, inte till en vettig lön, trots en stor arbetsinsats. Så jag lägger caféplanerna på hyllan. Nu tänker jag deppa lite. Tur man har en trösthund, Halvan har åkt tillbaka till Stockholm för fotbollshjärtats skull. Dante å jag ska joxa lite i trädgården eller i alla fall vattna. Det ska regna imorgon bitti enligt senaste prognosen, men det tror jag när jag ser det.
"Off the Leash" på Facebook blir man alltid glad av.

Av ohejdat - 4 augusti 2014 17:42

Det här är hunden som ber om en iskall avspolning i badkaret. Två gånger idag. Hittills.
Is med lite koncentrerad kalvfond på smakar bra.

Av ohejdat - 4 augusti 2014 10:01

Vovve återbördad. Han har haft det toppenbra hos herr och fru Martini. Det märks och han ville inte att hon skulle åka härifrån. Nu har jag mutat honom med ett fruset märgben. Känns som om det blir en riktigt het dag. Så benglass sitter fint.

Av ohejdat - 3 augusti 2014 21:14

Tack så jävla mycket gubbstrutt med hatt! Nu försvann hela bandet.
Det här är publiken där man stoltserar med en tisha från Neils turné 1993 ...

Av ohejdat - 3 augusti 2014 20:58

Bland Neil Youngnördar på Skeppsholmen. Tur vi hann med en flaska champagne före.

Av ohejdat - 3 augusti 2014 09:47

Läget på din Bakfickans uteservering är perfekt i vinkel med Kungsträdgården. Vi har gått hit varje sommarbesök i många år och ätit, druckit och trivts. Men nu är det nog slut på det. Serveringen är sliten, vet inte om det beror på bemanning eller attityd. Vi får be om smör o bröd till sillen och den så kallade sill o strömmingstallriken får ingen presentation, vi får gissa vad vi äter. Den ena servitörens jacka är så nerspilld och solkig att man hoppas på nån av de andra ska närma sig bordet. Blommorna i blomlådorna är helt och halvt nervissnade. Inne på toaletten är det smutsigt och papperskorgen svämmar över, redan i början av vårt besök och fortfarande i slutet. Dessutom kan man därifrån överhöra personalens diskussioner i köket som inte alltid passar gästernas öron.
Så upp på tå igen, ge uteserveringen det lyft den förtjänar. Vi går nån annanstans så länge.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards