Direktlänk till inlägg 9 maj 2014

Dagens privatutbildning.

Av ohejdat - 9 maj 2014 13:43

Dagens förmiddagsträning för Dante var att vänta i bilen. Jo, han fick ju träna i stora hussebilen i måndags på valpkursen, men nu var det dags i pyttiga mattebilen. Det var grått och kulet så ingen risk för överhettad inlåst valp eller upprörd publik. Först åkte vi till återvinningsstationen och slängde kartonger, sedan stora mataffären och jag hoppade in för att köpa musslor och slätbladig persilja, de hade ingetdera (den usla butiken förtjänar ett eget gnälligt blogginlägg). Sedan så vi drog in till city och jag hoppade in i köttbutiken: nähä inget nötkött med ben som Côte de boeuf, Clubstek eller T-bone. Fick bli karré från glad gris istället (nåja, glad fram till en viss punkt i livet). Sedan in i fiskbutiken som jag egentligen gett upp hoppet på för länge sedan: deras musslor var en vecka gamla = fortfarande hopplöst fall alltså. Ok, vidare till konditoriet, ja jag vet; jag ska inte äta sånt, men jag har haft ett bakelsesug i en vecka nu, nähä inga bakelser, vidare till nästa och jippie: napp, ikväll blir det bakelse till efterrätt. Sedan ett sista stopp utanför lågprisbutiken.
Ja hur skötte sig Dante då? Lite hopp å skutt, men mest bara koll, bästa platsen är tydligen i baksätet med tassarna på hatthyllan. Lovar gott inför de dagar det funkar temperaturmässigt att lämna honom i bilen. Och det är inget fel på hans luktsinne: den rackaren identifierade genast den stora påsen med frysta märgben jag köpte till honom hos kötthandlaren. Jag skulle vilja påstå att han blir hög på råa ben, han blir helt spattig.

 
 
Ingen bild

Humlan

9 maj 2014 21:11

Och nu kommer han att tro att varje gång han är duktig och väntar fint i bilen, så köper matte märgben! :-)

ohejdat

10 maj 2014 08:30

Ah! Vad smart du är Humlan!, borde förstås inte köpt ben när han var med. A

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards