Direktlänk till inlägg 25 april 2017

Säg att ni också gjort det nångång: dragit upp stavmixern för långt.

Av ohejdat - 25 april 2017 18:18

 
 
Ingen bild

Humlan

26 april 2017 00:12

Ursäkta att jag skrattar, men vad ska man annars göra? Klart att jag också har gjort så, eller annat som har prickat/fläckat köket ordentligt. Vet att jag hade ett rödprickigt kök en gång, kommer inte ihåg om det var röda vinbär eller granatäpple, men prickigt blev det.

ohejdat

26 april 2017 06:35


Granatäpple hörs ju på namnet att det ska smälla till o stänka ordentligt :-), har för mig att färgen är envis också.
Nu var det här snäll blomkålssoppa, men den spred sig på tröja, jeans, golv och mattor förutom bänkar, spis och vägg. Tur den blev god.

 
Ingen bild

Karin

26 april 2017 09:43

Men så trött man blir....Vi har en såndär korköppnare som är fastsatt i en bänk,trycker ner handtaget och tyvärr dålig kork..så plupp..korkjäveln åker ner i flaskan och ett rödprickigt kökstak.🖕Bara för att jag skröt om vädret igår,blev det payback idag,ösregn på tvären och 12c.Och ja,beskära fikonträd är söligt plus att vätskan/saven är jag tydligen allergisk emot...har hemska utslag på händerna

ohejdat

26 april 2017 20:30


Du behövde nog den vilodagen Karin :-)

 
Ingen bild

Malin

26 april 2017 11:23

Hahaha! Fl'åt men det ser verkligen inte roligt ut. Vad skönt att det inte är mitt kök! Jag har inte haft den turen riktigt men däremot det tvivelaktiga nöjet med mjölk som kokat över (kokade STOR MÄNGD till barnens risgrynsgröt, med rejäl klick smör). Det rann in under induktionsspisen och in i MÅNGA kökslådor. Inte roligt alls.

ohejdat

26 april 2017 20:29


Men just induktionsspis är ju extra lurig, det kan ju koka över bra länge utan att det börjar fräsa o väsnas.

 
Ingen bild

Karin

26 april 2017 20:56

Ja,det är ju inte som livet stannar bara för att det regnar typ just nu 55 ml på en timme,badat skithundar,skurat kökstak,försökte ha en torr häst....kontorsarbete...tja en alldeles vanlig ledig dag,.😀Nä,jag tycker"vädret typ suger" &för mycket jobb....❤️(Förlåt kräktes lite just nu)

ohejdat

27 april 2017 05:21


En typisk passapåattfågjortdag, det hör jag. Tvätta rödvin i taket slipper jag gärna!

 
Ingen bild

Malin

26 april 2017 22:12

Jamen precis. Man hör ju ingenting från spisen. Och inte luktar det ju heller..... Men som så många kloka har sagt förut, mjölk kokar över när man vänder ryggen till..

ohejdat

27 april 2017 05:23


Så är det, mjölk o induktion är ingen bra kombo.
PS. Mjölk kan hitta på nåt liknande i en micro också.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards