Direktlänk till inlägg 19 april 2017

Onsdag.

Av ohejdat - 19 april 2017 17:16


Nån som kommer ihåg serien "Pantertanter" och den vimsiga svenskättade rollfiguren Rose Nylund? Det är hon som är Betty White, eller ja; kvinnan som alltid skulle berätta om svenska traditioner (helt galna och tagna ur luften) gestaltas alltså av Betty White som nu är inne på sitt 95:e levnadsår. Hennes artikel på Wikipedia förtjänar en genomläsning. Jag tycker hon skulle platsat i Lina Thomsgårds "En annan historia".

Själv är jag nöjd med mitt dagsverke som efter tre timmar hetsig flaskgympa även omfattar driftsättning av dammpump och filter. Det är ett joxade och baxande. Tar några timmar och kräver tålamod och en massa verktyg. Fundera en gång extra innan ni skaffar trädgårdsdamm. Fortfarande har inga fiskar gett sig tillkänna. Men vattenanalysen visade på bra värden, om de verkligen försvunnit, så måste de ha blivit hägermiddag, inte dött försummelsedöden.
Sen när ändå tummen var ur: bokade bilservice och mammografi, ringde taggarnas revisor och mailade min egen, så nu ligger K10:an i inboxen i väntan på nästa tummenur då deklarationen borde utföras, man måste ju prokrastinera nåt.

 
 
Ingen bild

Humlan

19 april 2017 21:45

Jodå, jag kommer ihåg Pantertanter, även om jag aldrig har varit en stor tv-tittare, inte av den typen av program iaf, så såg jag den ibland.
Någon damm blir det inte för mig, jag ska ha en trädgård som jag kan klara av och dessutom är det en liten trädgård som möjligtvis kan ha en liten tunna. :)
Här sitter tummen fortfarande i ...

ohejdat

20 april 2017 07:39

Min granne har en tunna med en mininäckros i och nån kärrväxt i kanten, vatten är så vackert i en trädgård, men det behöver inte vara stort.

 
Ingen bild

Humlan

20 april 2017 09:52

Ja, visst är vatten vackert och rogivande, och i en lite radhustäppa så är nog tunna den möjlighet som finns. Men vägen dit är lång och det är mycket som ska klaras av innan, så nu får jag njuta av andras vatten. Blir vädret lite bättre och varmare så ska jag åka upp till Millesgården någon dag, mitt årskort är alldeles för lite utnyttjat.

ohejdat

20 april 2017 16:35

Åh, Millesgården är ljuvlig, sist jag var där var det rosa skymning över stan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards