Direktlänk till inlägg 16 april 2017

Feet up.

Av ohejdat - 16 april 2017 19:45


Vi pustar ut.
Påsklunchen med snälla dottern och taggarna avklarad.
Snälla dottern begärde hämtning.
Klockan ett passade henne.
Verkställdes.
På plats skulle hon sedan knö in en massa byttor och påsar hon skulle ta med hem i vår kyl och frys. Att fråga om det är ok först föll inte henne in. Allt som gynnar henne är självklart rimligt att begära.
Halvan smet iväg på fotboll under lunchens andra halvlek, Ma tyckte det var synd att han inte tänkt på att han kunde skjutsat snälla dottern en bit på hennes hemväg.
Jag fick istället äran att skjutsa henne till tåget; den endast tolv minuter men ändå evighetslånga färden kryddades av ett pustade och klagande över varje rödljus, trots att vi var framme vid järnvägsstationen ungefär tio minuter före avgång. Ma tyckte jag borde bära snälla dotterns väskor till perrongen. Det hörde jag inte.
Sen lämpade jag av taggarna hemma hos sig och drog hem till killen som vet att njuta av en lugn o solig påskkväll.

 
 
Ingen bild

Karin

17 april 2017 17:57

MEN,detta låter som en nyare variant på Askungen....Du är helt klart för snäll,hade aldrig ställt upp på alla jävla krav dom har på dig!Nånstans hoppas man ju att karma kommer att bita dom i röven.....allvarligt,stampa ner foten åtminstone mot"systern"fan vad arg jag blir.Kram

ohejdat

18 april 2017 12:29


Javisst är jag Askungen; å så gnäller jag av mig i bloggen istället för att göra nåt åt saken...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards