Direktlänk till inlägg 7 april 2017

Morgonsysslor.

Av ohejdat - 7 april 2017 08:05


Det blir fredagsmys ikväll. Halvans dotter med sambo kommer hit. Jag är verkligen fortfarande novis på det här med tacos. Men nu har vi ju ätit genuint mexikanskt två gånger på resan. Så jag har liksom sett facit, men bara svennebananvarianten en gång hemma hos Halvan för nästan tjugo år sedan. Små skålar med hackad gurka, lök, tomat, paprika och så burkmajs(!) och riven ost och créme fraiche. Färdigköpt salsa, en mystisk ostdip och ingen guacamole. Sen var det en obrynt(grå) nötfärs kryddad med mixpåse. Och hårda tacoskal som man försökte få att hålla ihop åtminstone medan man fyllde dem så man kunde senarelägga katastrofen till första bettet och hela innehållet sipprade ner mellan skalbitar och fingrar.
Hade ju varit kul att baka egna tortillas, men nu får det räcka med iallafall hemgjord salsa och guacamole: jag jobbar sent ikväll så de är redan här när jag kommer hemfarande i sommelierförklädet.
Halvan ska ta hand om färsen.

 
 
Ingen bild

Karin

7 april 2017 13:26

Men vilket fredagsmyyyzzz🤗Här i södra Frankrike går det att köpa tomatillos i dom lokala"jallajalla"butikerna som har allt från Nordafrika till Sydamerika och en liten trudelutt till Asien.Annars är ju fransmän väldigt konservativa så i vanliga mataffären står tom soyan på hyllan för"utrikiska varor"haha.Lycka till med köttfärsen!hoppas han har lärt sig något på 20 år👍

ohejdat

8 april 2017 03:19


Det blev faktiskt brynt färs. :-)
Jag gillar verkligen att gå runt och botanisera på Leclerc (nåt åt det hållet heter det iallafall), enorma ost- och charkdiskar och så grönsaksavdelningen; vad använder fransyskorna färska hasselnötter till, vet du det månntro?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards