Direktlänk till inlägg 24 januari 2017

Keep Your Eye On The ...Scissors.

Av ohejdat - 24 januari 2017 19:46


Matte har tagit fram saxen och för det mesta brukar det vara uppskattat, men inte idag; efter ca 1/5-del var det nog.
Nu släpper inte Dante saxen med ögonen en endaste sekund. Beredd att fly om den överträder säkerhetsavståndet.

Kom att tänka på temat till Baretta när jag såg Dante stirra stint på saxen:
"Don't go to bed, with no price on your head - No, no, don't do it.
Don't do the crime, if you can't do the time - Yeah, don't do it.
And keep your eye on the sparrow.
When the going gets narrow."

Låten är skriven av Henry Mancini (kungen av filmmusik, han är pappa till Rosa Pantern-temat t.ex ) och den framförs suveränt bra av Sammy Davis Jr. Textförfattarna heter Grudin och Ames. Tillhör de där låtarna som lär sitta fast i skallen till man dör.
Man undrar varför det är ok att gå till sängs med ett pris på sitt huvud, borde väl va lättare att somna om Sammy sjöng "don't go to bed with A price on your..?
Men att hålla ögat på sparven betyder väl iallafall att man ska bry sig om detaljerna. Som att hålla koll på var den otäcka saxen befinner sig.

Minns ni Baretta förresten? Den godhjärtade biffiga polisen som på sjuttiotalet spelades av Robert Blake, med kepsen och kakaduan? (Robert Blake har långt senare i livet halkat av den smala vägen och åtminstone civilrättsligt dömts för att ha mördat sin hustru, men det är en helt annan historia.)
Frågan är om nån mer än jag kommer ihåg vad papegojan hette? (Känns som en På Spåret-fråga faktiskt :-))

Nu snarkar Dante...kanske läge för ett nytt försök.

 
 
Mia Halvkusin

Mia Halvkusin

24 januari 2017 23:12

Grym låt, grym sångare. Fattade aldrig hur den stora rösten fick plats i den lille mannen! Kakaduan hette Fred, har jag för mig?!

http://www.ahlstromland.net

ohejdat

25 januari 2017 06:32

Visst var det Fred! Och han hörs inledningsvis i låten, eller om det är nåt instrument som kan härma papegojläten. Imorgon åker Halvan till ambassaden för visumintervju, får hålla tummarna för att han inte råkar dra nåt Trumpskämt.

 
Ingen bild

Malin

25 januari 2017 09:29

Älskade Baretta men också Kojak och Remington Steel. Sen gillade jag M*A*S*H och en massa andra amerikanska serier dom jag inte längre kommer ihåg vad de hette.....😞

ohejdat

25 januari 2017 17:43

MASH!!! Så bra, så galen, jag älskade sergeant Klingers kreationer och var kär i Hawkeye. O där kan man snacka om klassiker avseende soundtrack; "suicide is painless..."

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards