Alla inlägg den 18 januari 2017

Av ohejdat - 18 januari 2017 08:52


Nyheter från avdelningen för verkligt oväsentliga oväsentligheter:
Ni vet det där populära Instagramkontot om mat o vin som la upp en bild på misslyckade ägg. Idag dök #detperfektaägget upp...

Idag ska Dante och jag städa och förmodligen lämna tillbaka skor.
Igår lekte vi med en fyramånaders Rottweilertik, hon var första dagen hos sin dagmatte och hade visst inte hittat tryggheten där än; för hon knödde på mina ben hela tiden, ja tills Dante blev sotis och skällde ut henne. Stackars pys, fast hon verkade inte bry sig nämnvärt, valpar verkar förstå det där "livsfarliga" skällandet bättre. Och jag blev smickrad, jag är verkligen ingen "allahundaräöskarmigmänniska".
Igår var dagens bästa fråga: "kan du hjälpa oss med ett tema till en vinprovning, vi ska prova först och sedan dricka det till tjälknöl med potatisgratäng, vi har hållit på i tio år så vi har provat det mesta redan."
Jag valde Shiraz/Syrah från tre världsdelar; gamla världen (från facit så att säga; Crozes-Hermitage), Australien och Sydafrika. Tre kvalitetsviner: samma årgång, samma druva, men med tre olika ursprung. Ha gärna fått vara med själv.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards