Direktlänk till inlägg 28 juni 2016

Attjo!

Av ohejdat - 28 juni 2016 08:18


Ni som har läst min blogg ett tag vet ju att jag lider av allvarlig kokboksallergi.
Snart kommer det mer att (f)nysa åt. Ännu en kändis har känt sig kallad. "...jag är ju faktiskt bra på att laga mat" säger Martina Haag i intervjun. Okej, om det är det enda avgörande så borde väl kokboksfloden svämma över ännu mer.

Och man behöver inte vara särskilt listig för att räkna ut vad jag tycker om kändisviner va?

Idag är det åttiotaggarstädning och möte med vårdutredare från kommunen. Fast åttiotaggarmamman ringde sent igårkväll och sa med Stewart'sochcolarösten att hon funderat på saken och nog inte ville ha hemtjänst...

 
 
Ingen bild

Humlan

28 juni 2016 13:51

Jag blir också väldigt skeptisk till kokböcker av folk som inte har matlagningen som yrke. Å andra sidan kanske en som inte lagar mat som yrke förenklar saker så att det passar den som vill ha enkla och snabba rätter. Men jag är misstänksam även om jag är i väldigt behov av tips på sådant som är enkelt att fixa.
Samma med vin, sätter en vinprovare sitt namn på en flaska, så känns det mer trovärdigt, men ett kändisvin är jag inte lockad att prova.

Hoppas mötet med vårdutredaren gick bra och att även åttitaggarmamman förstår fördelen med att få hjälp. (Och att inte en viss dotter inte kan hjälpa till med allt hela tiden.)

Ser att ni har fått fiber in i huset. I mitt radhus så har det funnits indraget i några år, men aldrig använt. I dag kom jag äntligen fram på telefon till bolaget och beställde kontakt med yttervärlden. De skulle koppla in under dagen, men jag har nu åkt till en överhettad lägenhet i stan och kan inte kolla om det fungerar. (Nu gäller det bara att komma ihåg att jag måste ha en nätverkskabel med mig härifrån, tror att det fattas en där ute. Det vore ju snopet om jag kom dit och sedan inte kunde använda det ändå.)

ohejdat

28 juni 2016 18:19

Härligt med fiberrikt hus!
Packa ner nätverkskabeln det första du gör, sånt där går det gärna troll i.

Och enkla kokböcker har definitivt en legitimitet. Men kändiskokböckerna verkar inte ens vara korrekturlästa; Halvan skaffade mot min vilja en hel bunt av Mannerströms alster som hittills visat slarvigt ihopsatta recept; när tillsätter man det där då? Eller vätskan täcker inte tillnärmelsevis fisken som ska marineras osv. Gissar att Mannerström inte varit i närheten av böckerna, bara inkasserat en rejäl kova för att upplåta sitt namn.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards