Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

Promenad i Halvans gamla badshorts (var inte dom som saknades).

Av ohejdat - 7 juni 2016 10:21


Vad hette det man gjorde på gympan?
När man släpade fram alla redskap och mattor, vilket när lektionen var slut man ångrade då allt skulle tillbaka på sin plats.
"Leka skeppsbrott"?
"Hela havet stormar"?
Det gick ut på att ta sig runt utan att nudda golvet, det var väl nån eller några som jagade en.
Nåväl; det är så det går till när jag och Dante går ut och solen redan hunnit börja steka svart hundpäls från en klarblå himmel; vi skuttar från skugga till skugga tills vi når den barmhärtiga skogen.
Det var som vanligt dåligt med lekkamrater i den bortersta men alldeles nyklippta rastgården. Men det duger att leka "datten" med matte en stund i brist på annat.

Idag ska vi åttiotaggarstäda. Och härja i egen trädgård.

Igår var vi alltså på tur, först till en klädoutlet eftersom Halvan inte kunde hitta några shorts i garderoben och förstås anklagade mig för att ha gömt/slängt de sista. Fast jag tydligt minns hur ett par ljusa tunnslitna shorts åkte i papperskorgen i Saigon i vintras när vi packade för att fara hem. Och det var inte jag som kasta.
Outletbutiken visade sig ha ett lite ovanligt sätt att sortera sina kläder; först efter herr och dam och sedan efter märke. Vilket innebar att man kunde leta efter shorts i stort sett överallt, dessutom på både sport- och herravdelningen. Vi blev matta redan efter en kvart. Åker folk alltså dit och tänker; jag behöver fylla på lite Whyred eller Henry Lloyd och sen blir det shorts eller skjorta i mån av tillgång?
Vi åkte därefter vidare för att göra det som vi är betydligt bättre på än att handla kläder; äta och dricka.
Hur det gick kunde ni läsa om igår.
Jag hintade lite försiktigt på Myllymäkis Instagram igår; att han kanske borde titta till sin servering i Julita, men den kommentaren städade han raskt bort.

 
 
Ingen bild

Humlan

7 juni 2016 11:25

Jag är bra på att shoppa kläder och behövde fylla på garderoben när vi tittade in på en outlet som kan vara samma som ni var på i går. Där hittade jag ingenting, gick mest runt lite håglöst och kollade och blev glad när sällskapet ville åka därifrån. På den tiden var jag mindre i omfång och hade en mer "normal" storlek, så det var inte bristen på storlek som var problemet utan den konstiga sorteringen och utbudet av kläder som ingen vill ha.

Att han städade bort kommentaren!!! Jag gjorde en sökning på stället och ser många dåliga omdömen pga dålig service. Att han inte försöker göra något åt detta utan tar bort kommentarer gör att jag tappar förtroendet direkt.

ohejdat

7 juni 2016 15:56

Javisst är det konstigt; som om man först väljer märke o sedan om det ska va brallor eller skjorta.
Ja, att vara bra på att laga mat är ju faktiskt inte samma sak som att vara bra på att driva en restaurang, det räcker inte.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards