Direktlänk till inlägg 15 mars 2016

Ser ni vem premiärministern tog dit på besök?

Av ohejdat - 15 mars 2016 12:07


Jiro Ono är nittio år gammal och driver Tokyos mest berömda sushibar. För några år sedan gjordes en film; "Jiro dreams of sushi", så nu är restaurangen troligen världens mest berömda och kanske världens bästa.

Halvan ville jag skulle kolla runt inför Tokyotrippen; restauranger, resmål nära Tokyo (att resa med Shinkansen är en upplevelse i sig) och om det dykt upp några nyheter bland sevärdheterna. Förra gången vi var där; 2012, så var inte Tokyo Tree helt färdigbyggt, så det får vi nog besöka.

Men nu var det frågan om man borde boka en omakase hos Sukiyabachi Jiro. Då får man förmodligen den bästa sushi man någonsin ätit. Men också den dyraste.
Det går att boka plats via internet, men det kostar dryga tusenlappen per person. Det mesta är deposition, men ungefär 300 behåller de i bokningsavgift. Då har man alltså ännu inte betalat nåt på själva notan.
Vi kan äta på Yoshinoya resten av resan, det är gott det med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards