Direktlänk till inlägg 28 februari 2016

Livs levande familjeföreställning istället.

Av ohejdat - 28 februari 2016 12:42


Söndag. Vi är på väg till Värmdö på söndagslunch. Halvan var typ femton sekunder från att klicka på "boka" på paddan på Dramatens biljettkassa (matinéföreställningen av "Och ge oss skuggorna") när det kom ett sms om "när kommer ni?". Vi hade inte fattat att vår propå om att ses hade fallit i god jord.

Nyss passerade vi mordplatsen på Sveavägen. Trettio år efter den morgonen när jag vaknade i en trea i Bagaregården i Göteborg och tyckte P1 sände radioteater vid en ovanligt arla tidpunkt. Det tog en stund innan poletten trillade ner att det overkliga som hänt verkligen hade hänt.
Numera känns såret efter mordet överskuggat av såret av att det lär förbli ouppklarat.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards