Direktlänk till inlägg 26 februari 2016

Nä, vaddå? Avundssjuk? Jag?

Av ohejdat - 26 februari 2016 10:41


En bloggfavorit har skrivit en massa om att hon funderar på att skaffa en tredje hund.
Alltså fatta: inte en andra, utan ännu en extra, det blir då summa summarum: hund nr 1 (normalt), hund nr 2 (rimligt, men väcker avundsjuka) och så en valp på det då (nä, det är bara för mycket). Jag är så upprörd att jag inte klarat av att kommentera. Jag blir grönare än Shrek och Hulken tillsammans.
Och detta för att hennes äkta halva vill ha en traktor. Varför vill inte Halvan ha en traktor?

Gå in och tala om för henne att det handlar om viktklasser: att det är folk med småhundar som kan ha tre, typ tre chihuahuor väger ju inte ens som EN portis. Man ska inte ha fler hundkilon än man väger själv. Basta!:
www.fitterbittan.se

Fast om sanningen ska fram, egentligen så vill jag ju inte ha nån mer hund, jag är för kär i Dante, men om jag kunde skulle jag gärna få ha honom som valp en gång till. En sommar med galet bus i knähundsstorlek. Och så skulle jag försöka göra om det där med kloklippningsträningen för den har jag tydligen misslyckats med.

Men vi kommer och hälsar på snart Vic, så får du provsmaka på tre galna grabbar ihop.

En bild från då, när kulorna fortfarande satt i grenen.

 
 
Ingen bild

Humlan

26 februari 2016 20:09

Ha ha! Jag är också avundsjuk! Jag vill också ha hund! (Men inser att jag inte är riktigt kapabel att ta hand om den, men blir jag bättre så ...)

ohejdat

27 februari 2016 03:49

Ja, jag veet, det går liksom bara inte att hoppa över valpavundsjukan, även om man vet att man själv inte är i rätt läge. Men nån gång i framtiden ser jag en liten humlehund.

 
Victoria

Victoria

27 februari 2016 14:02

Hahahaha! Men du, jag räknar i viktklasser också. Man kan ha två briarder. Det är som att ha fyra portugister? Sedan lovar jag att man kan vara lika kär i flera hundar samtidigt. Det finns så oerhört mycket kärlek att dela ut till pälsbäbisar. Mer än vad som finns till människor. Och jag har aldrig haft en hund, så två hundar är ju helt normalt. Jag tror knappt man märker en tredje då? Väl? Traktorn däremot, den väger ju jättemycket mer än hundarna? Och om Dante får leka med två eller tre spelar ju inte heller någon roll? ;)

Du. Jag åker till Nyköping på tisdag. Är jag helt fel ute i geografin när jag inbillar mig att det är väldigt nära dig?

http://www.fitterbittan.se

ohejdat

28 februari 2016 00:40

Ja pälskärlek är outtömlig. Jag håller med.
På tisdag? Ja det är väl bara åtta mil bort, men jag hade ju tänkt du skulle komma nån gång när Halvan va i Långbortistan så vi slapp den traktorlöse tjurskallen :-)
Men vi kan väl höras på telefon på måndag.

 
Victoria

Victoria

28 februari 2016 11:46

Jag anade att jag tänkte fel. Men då betyder det att jag passerar din stad. Vi kan ju säga hej även om Halvan inte har förstått att han skall vara annorstädes just nu. ;)

http://www.fitterbittan.se

ohejdat

28 februari 2016 12:11

Appselut! Har du hundar med dig :-) ? Ringer imorron.

 
Victoria

Victoria

28 februari 2016 13:02

Inga vaffar den här gången. Därav diabolisk plan att pussa Dante på vägen ;) Ring mig.

http://www.fitterbittan.se

ohejdat

28 februari 2016 13:26

Will do. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards