Direktlänk till inlägg 18 februari 2016

Lyckan är vit.

Av ohejdat - 18 februari 2016 10:07


Dante är överlycklig; snön är tillbaka.
Han hoppar och rullar och kastar upp snö och äter snö och skuttar matte; ungefär som Tiger skuttade ner Ior i ån. Och pälsen blir full av snökokor som följer med in och bildar våta pölar på hallgolvet.

Hönsen har fått mat, tre fasanhonor som vi numera betraktar som våra egna trots att de förmodligen slaggar under grannarnas cypresser och bara kommer hit för att äta. Dante blir lite sotis när det ska läggas ut käk, men när det väl kommer till kritan så är han inte så intresserad av solrosfrö.

 
 
Ingen bild

Humlan

18 februari 2016 14:18

Och jag har tittat på fyra fasantuppar som ätit frukost under grannens fågelbord. De fick sällskap av en koltrast, men det var tydligen bara fasaner som var välkomna, för de jagade iväg den. Fåglar verkar helst vilja äta endast med sin egen art.

ohejdat

18 februari 2016 17:18

Härlig syn Humlan, de är så granna. Men fyra tuppar som äter ihop måste vara bröder tror jag, "våran" tupp jagar alltid bort andra. Kan ju bero på att han har hönor att bevaka sitt intresse för.

 
Ingen bild

Humlan

18 februari 2016 19:45

De kan vara bröder. Det är olika många varje gång jag tittar ut, vet inte om det är samma fåglar eller om det är väldigt många (både tuppar och hönor) som tittat förbi detta matställe.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards