Direktlänk till inlägg 11 februari 2016

Ringmärkt vovve.

Av ohejdat - 11 februari 2016 10:28


Det här är inte Dante.
Tack och lov.
Det här är en hund som fotats på ett holländskt djursjukhus:
Ett märgben har fastnat bakom underkäkens framtänder. Han måste sövas för att de ska kunna såga bort benet.
Jag försöker köpa ben som är så långa eller vida så att detta inte ska kunna inträffa. Dante ligger definitivt i riskzonen med sitt benbeteende. Han gillar nämligen att kasta upp dem i luften och fånga dem i käften om och om igen. En fördel är dock att han inte äter nåt eller tuggar på nåt när han är lämnad ensam. Jag kan lägga fram ett alldeles nytt ben eller en torkad knorr, men han låter det vara tills jag kommer hem. Så skulle olyckan vara framme så kommer vi åtminstone upptäcka det direkt.

När jag köper ben så skippar jag paketen med "servettringar" och går in för "toapappershylsor"; där blir det lite extra jobba att försöka komma åt det göttaste längst in.

 
 
Ingen bild

Humlan

11 februari 2016 16:32

Men stackars vovve!
Tycker det låter klokt att välja form som minimerar risken för sådana olyckor.

ohejdat

12 februari 2016 10:00

Jag tror att han som sköter bandsågen på Citygross styckningsavdelning inte har sett bilden, eller har inte hund; han tillverkar servettringar på löpande band.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:26


Här hittar ni mig i fortsättningen: www.ohejdat.com Hoppas jag kommer lära mig hur Wordpress funkar snabbt. Hejdå Bloggplatsen! Tack för fyra års dagbokstjänstgöring. ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 22:00

Häng med till: https://wordpress.com/post/ohejdat.wordpress.com/4 ...

Av ohejdat - 4 maj 2017 19:43


Det funkar inte att blogga här längre, inte bara foton försvinner utan också hela inlägg. Nyss ett om Pa hos audionomhäxan. Och bloggen tar en massa minne i telefonen. Hur gör man nu då? Byter bloggplattform på nåt vis, det fattar jag, men till...

Av ohejdat - 3 maj 2017 17:28

Förlåt Dante att matte gett dig fläcktyfus, det går över på en vecka ungefär: ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards